olla Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Noen som vet hvor lang ferie en må ha, for å få ferien igjen når en er sykemeldt i ferien?? Greit nok om en er fungerende, men når en er sengeliggende, er det utrolig kjedelig å ha ferie, og det eneste en kan gjøre, er å ligge i sengen.....
Gjest Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Om du er 100% sykemeldt og har vært det i 6 dager så vil du få tilbake like mange dager som du er syk
olla Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2011 Jeg har vært sykemeldt 100 % i 4 uker når jeg nå skal ha 1 uke ferie. Hørte noen som snakket om at en kun fikk ta ferien en annen gang, om det var mer enn 1 uke, så ble litt usikker. Må en søke?? Fyller jo ut på sykemeldingen.....vanskelig dette.
Gjest Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Om du fortsatt blir sykemeldt når du har ferie så leverer du inn sykemeldingen så raskt du kan. Da skal du få uken tilbake slik at du kan ta ferie når du er frisk.
Gjest ->>- Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Det appelsinpiken sier stemmer, jeg kan legge til at du må si fra til arbeidsgiver før påbegynt ferie om at du er sykmeldt og derfor ikke tar ut ferien.
olla Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2011 ok, godt å høre. Skulle liksom virkelig ha 1 uke ferie før sommeren, men så ble jeg syk, og da er det godt å vite at jeg heller kan ta den etter sommeren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå