Gå til innhold

Dere som har gutter. Ang. bestefar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan din sønn og din egen far har det sammen?

Joda, mine sønner har en fantastisk far, men jeg vil så gjerne at de også skal ha et flott forhold til min far.

Min far virker så likegyldig i å bli skikkelig kjent med mine gutter. Guttene min er 4år og 6år. Og jeg vet de ville elsket å fått litt mer oppmerksomhet av han morfar. Vil jo så inderlig at min far skal leke litt mer med dem. I min oppvekst var min far verdens beste, men nå virker han helt fjern. Han er bare rett over 50år.

Kanskje jeg forventer for mye?

Hvordan er forholdet mellom dine gutter og din far? Gjør dem noe sammen noen gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sender et kort i posten med noen penger i av og til, har hatt de på besøk 2 eller 3 ganger og servert de vafler... Ikke mye å skryte av i grunn.

Men guttene mine har en fantastisk farfar, og en onkel (storebroren til mannen min) som har de med på allverdens gøy. De elsker onkelen sin :)

Skrevet

Min sønn har bare en besteforelder (min far).

Sønnen min elsker å være med ham, og min far henter ham i bhg kanskje en dag annenhver uke, de spiser og leker sammen til jeg plukker ham opp rett før leggetid. Han får være med å skifte dekk, kaster brisbee osv osv.

Min far har bare jenter (og forelåpig bare ett barnebarn), så han synes det er stas med en dattersønn.

Dessverre har han kjæreste i annen by, og reiser dit hver helg. Sønnen min har vært med et par ganger, og elsker det. Det som er synd er at jeg da ytterst sjeldent har mulighet til å spørre ham om barnevakt i helgene hvis det er noe spesielt.

Sønnen min har også supre ste-besteforeldre.

Skrevet

Foreløpig så er det supert, men sønnen min er jo bare 1,5 år=P

Men faren min er masse med han, tuller og leker og kooooser seg..Så jeg håper det fortsetter sånn og kanskje utvikler seg enda bedre;o)

Skrevet

Bestefar går skiturer, padler kanoturer, kjører båt, sykler, reiser på hytta, drar på juletrefester og sommeravslutninger. Bestefar pusser tenner, leser på sengen, synger sanger og tørker neseblod. De reparerer sykler, gressklippere, bygger trehytter og diskuterer verdensproblemer. De smugspiser boller og har hemmeligheter.

Jeg elsker faren min enda høyere når jeg ser hvordan han er verdens beste bestefar for gutten min :)

Skrevet

Morfaren dem er død, men farfar er super.

Skiller da ikke guttene og jentene, alle blir behandlet likt og får like mye oppmerksomhet. Skjønte ikke helt hvorfor kontakten med guttene var det som er viktigst...

Skrevet

Min far var en ræv mot meg, men helt utrolig med min sønn.

De spiller ball, han tilbyr seg å være barnevakt, han kjøper små overaskelser til han nå og da. De har et flott forhold, sønnen min er 2år gammel og kaller morfar for pappa.

Skrevet

Min far er en kjærlig og god morfar som så gjerne skulle lekt masse med sønnen min, men han har dessverre en sykdom som gjør at han ikke lengre kan være så aktiv som jeg husker han var i min barndom.

Min svigerfar er en merkelig skrue som stadig skryter av hvor flott det skal bli når han skal ha med sønnen vår på fisketurer på fjellet og slikt (dette skriver han bl.a på Facebook). Men i praksis driter han i barnebarna og gidder sjelden eller aldri å ta kontakt. Han er aldri hjemme når vi spør om vi kan komme innom, og har sjelden tid til å komme når han blir bedt til oss.

Synd, og jeg ville aldri sendt barnet mitt avgårde med ham av den enkle grunn at sønnen min ikke kjenner ham, og det kan svigerfar takke seg selv for.

Skrevet

Det skjedde noe med faren min da han ble bestefar. Fra å være en nokså sær og mutt mann som bare skulle gjøre ting på sin måte, ble han foran øynene våre en blid og oppofrende bestefar som slapp alt han hadde i hendene så fort barnebarnet kom med et kny :-) Han elsker sønnen min, og er aldri redd for å vise det, noe jeg er evig takknemlig for :-) De snekrer, fisker, spiller gitar, lager mat, går tur, ja alt mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...