Gå til innhold

IKKKE misforstå..... Men alle som skriver her inne har så

Anbefalte innlegg

Skrevet

fine fødsler!! :) Og ALLLLL ære til dere. :D Virkelig.

Har hatt typ en av hver; en litt kjip opplevelse og en superduper bra fødsel. Så, jeg skal ikke klage :)

Og jeg skjønner jo de som vil fortelle om sin fine fødsel, for det er jo det man vil høre her inne, alt annet er jo fryktelig. Men de som har hatt en hard fødsel klarer kanskje ikke/vil ikke formidle hva som skjedde underveis...?

Har vel når jeg tenker meg om lest en-og-annen smålei opplevelse. Men det årnær seg til slutt har jeg inntrykk av. Og bra er jo det da.

Hmm... Var kanskje litt teit nå...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du har kanskje rett i det, men personlig er jeg glad for at det ikke flyter over av skrekkhistorier her med kun en uke igjen til termin:) Gruer meg nok som det er...

Skrevet

syns ikke det var teit, en gjør seg jo sine tanker. og er jo lettende å lese om fødsler som går så bra:) har jo vært noen her inne som ikke har hatt så bra fødseler heller husker jeg å ha lest,,, men, er sikkert bra å gå inn i fødselen med litt optimisme også. en vet jo ikke om det blir ok eller helt j. jeg prøver å innstille meg på at jeg skal få til pustingen. og prøve å slappe av og puste. vet jo ikke om det går!!!!! håper på å klare å føde naturlig. men, kjenner mange med traumatiske fødsler, og alle har kommet seg etterpå. så går nok bra endten om man får en fin eller dårlig fødsel. spennned eom dagen;) lykke til til alle;)

Skrevet

Kan hende det er med tanke på de som kommer etter... Ikke så kult å lese detaljerte historier fra traumatiske fødsler når man snart skal i ilden selv! :) Blir som å se på "Jordmødre" på NRK, ser jo nesten ut som om det er morsomt å føde jo! ;)

Selv har jeg to fødsler bak meg som ikke var gode, og får tett oppfølging av Riksen nå foran den 3.

Men det er muligens noe i det du skriver om at det er vanskelig å formidle det som føles traumatisk etter en fødsel, det sitter langt inne hos meg iallefall. :) Ikke sikkert mine fødselshistorier ville virke skremmende på andre, selv om de fortsatt skremmer meg! :) Ikke så lett å formidle følelser, og det er vel kanskje like greit!!?

Skrevet

Jeg tror det er greit at de som har opplevd grusomme ting ikke deler det her nne. Jeg er evig takknemlig for at de velger å la vær, faktisk:) Har selv en kjempefin fødsel bak meg, men selv om jeg har født før kjenner jeg at det er godt å ikke høre alle skrekkhistoriene nå når det nærmer seg termin:)

Ikke at man skal gå uforberedt inn i en fødsel, men man trenger liksom ikke minnes på at ting kan gå galt stadig vekk. Det ligger bak der som en ubehagelighet, men jeg dveler ikke ved den hele tiden.

Skrevet

Kvinner er kvinner verst vet dere, jeg er superglad for at det ikke er så fæle historier her. Min første fødsel var kjip som f, 17 dager på overtid, igangsatt med hastesnitt. Men nå bare gleder jeg meg. Har fått planlagt snitt, og ser ikke på fødsel som noe problem lenger.

Det er viktig at vi backer hverandre opp, og krever når det trengs, det er tross alt vi som kjenner våre kropper, og det må leger/jordmødre høre på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...