Gå til innhold

Min fine fødsels historie.


line3mann

Anbefalte innlegg

Torsdag 12 mai kom lille Casper til verden. Alt står bra til med Han og meg. Fødselen gikk så utrolig bra. Jeg var hos jordmoren dagen før, da var jeg moden og hadde to cm åning. Hun tøyet meg litt . Så våknet jeg klokken fem dagen etter med litt veer, ikke så vonde. Men skjønte at det holdt på å sette i gang. . Veene kom hvert 20 minutt. Så kl 6.00 var det ca 13 min mellom de. Jeg vekket mannen min kl 7 for da kom de tettere. Kl halv åtte bestemte vi oss for å reise inn til sykehuset da kom veene ca hvert 7 minutt. . Ved 8 tiden ble jeg undersøkt på sykehuset og da fikk jeg beskjed om at det var 4.5 cm åpning og at jeg var ektiv i fødsel. Jeg klarte fint å puste meg mellom veene. Holdt meg kjempe rolig og fokuserte på å puste rolig inn og ut. Jeg hadde en del nedpress så de tok de vannet :). Jeg bestemte meg for at jeg ville ha epidural og den ble satt 11. Halv 12 ble jeg undersøkt igjen og da var det 10 cm åpning. Jeg brukte litt tid slik at det skulle bli tøyd skikkelig for å unngå at jeg skulle revne. Så begynte jeg å kjenne at jeg fikk pressveer. Jeg presset 4 ganger og Casper var ute 12.52. En helt fantastisk opplevelse. Jormora sa at dette var en fødsel som gikk helt etter boka og at jeg var så rolig. Jeg måtte sy et lite pyntesting. Så deilig at fødselen gikk så bra og jeg følte meg ganske bra form etterpå. Jeg synes også det er kjempe deilig at han kom på selve termin dagen, 2 mann kom nemlig på 11 dager overtid. Nå har vi kommet hjem og her er det to stolte storebrødre som synes Csper er verdens vakreste lille baby:). Casper veide 4 kilo og er 52 cm lang. Nå skal vi koose oss masse framover, det er så fin tid å få en liten baby på. Dere får ha masse lykke til framover. Jeg går gjerne igjennom en fødsel en gang til Tenkte det var greit å få en fødselshistorie hvor alt gikk veldig bra:).

 

 

Mange lykke til klemmer til dere som går og venter på en fødsel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med lille Casper.. Hørtes ut som en flott fødsel, en fødsel man drømmer om..

 

Kos dere masse i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...