konemor med gutt+spire:) Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 For tre år siden fikk jeg engangs stønad fordi jeg da gikk på rehabliterings penger. det var i grunn enkelt og greit, for etter seks uker uten penger fra nav fikk jeg rehabliterings penger igjenn.... far måtte ta min permisjon siden jeg var plaget med rygg og fødsels depresjon. far hadde ikke rett til egen permisjon siden jeg ikke hadde tjent opp den retten. men denne gangen går jeg på arbeids avklarings penger. jeg har da rett på foreldrepenger. og dermed har far denne gangen rett på permisjon. men hvordan fåregår dette? om jeg får foreldrepenger i hele min permisjons tid, hvor lenge kan far ta permisjon og hva får han i perioden? an jeg velge engangs stønad sel vom jeg har krav på foreldrepenger? og mister jeg da retten til stønad hele permisjons tiden? synst dette var veldig vanskelig jeg,,,,
Pink Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 Du finner info om dette hos nav. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon Tror ikke det lønner seg med en engangsstønad om du har rett til foreldrepenger.. Far har 10 uker med fedrekvote som er dedikert til far. Mor har 3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel som er dedikert. Resten av permisjonen deler dere som dere vil. Man velger enten 46 eller 56 uker med permisjon, 46 uker = 100% lønn, 56 uker = 80% lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå