Gå til innhold

Et par spørsmål ang saueskinn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må vi vaske nytt saueskinn? Husker faktisk ikke hva jeg gjorde til snuppa på 5 år. Husker bare at jeg gjorde som anbefalt;-) inkludert å ligge litt på det et par uker før babyen kom...

Saueskinnet er kjøpt på Barnas Hus, og det lå ikke innpakket i plast eller noe.

OG så leser jeg i nye anbefalinger at saueskinn IKKE er anbefalt i babyens seng på soverommet. Dette er i så fall nytt for meg.. Noen som vet hvorfor i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du lest dette? Jeg bruker ikke på mine barn fordi mine barn ble for varme med saueskinn. Så har ikke tro på at det regulerer varmen for alle. Det samme gjelder når de bruker ull, spesielt den yngste. Da får han svetteutslett. Jeg hadde et skinn fra nøstebarn, og det luktet ikke godt når det var i bruk, og jeg syns det var for tykt. De fra barnashus virker tynnere.

Skrevet

Jeg kunne ikke bruke skinn i vogna eller senga på lillebror, for han bare svettet og var klam... Storebror derimot hadde det i dagsenga si, når han sov på dagen inne og i vogna.

Jeg liker best det korthårede skinnet bra barnas hus... (koster 299 el noe)

På hjemmesiden til babyshop.no står det at man anbefaler å enten vaske eller børste skinnet før bruk fordi det kan loe/røyte en del i begynnelsen... Jeg tror jeg bare børsta det etter at jeg hadde snøbada det en dag (legge det ut i kald tørr snø, når det er ganske kaldt ute...men da må det jo være vinter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...