Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #51 Skrevet 17. mai 2011 Jeg får helt vondt når jeg leser alt dette jeg.... Synes du er flink som tar deg av søsteren din, og at du melder fra til barnevernet om dette og prøver å få foreldrene dine til å forstå at sånn oppførsel er uakseptabel.. Jeg har selv hatt flere alkoholrelaterte problemer i familien som IKKE ble gjort noe med (selv om de ble sett av flere) og det er folk jeg avskyr den dag i dag, til og med i voksen alder... Du er ung, og jeg synes du fortjener skryt for det du gjør, du virker moden og flink , og tar ansvar for lillesøsteren din som er for liten til å ta vare på seg selv. Stå på og lykke til!! -s-
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #53 Skrevet 28. mai 2011 Hun er fortsatt hos meg. Har vært noen dager hos foreldrene og det har vært litt tull, nå har hun fått anklager om at hun er på "laget" til faren.. (etter faren hadde lagt seg og mor var beruset igjen..) Barnevernet skulle undersøke, men det er så tregt i systemet deres nå.. Søsteren min har det bra! Hi.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #54 Skrevet 29. mai 2011 Har lest litt her, og synes det er en trist sak! Synes du - HI, gjør en god jobb med at du selv har grepet inn og prøver å hjelpe søsteren din. Når det er sagt vil jeg også si at det er mye som skal til før barnevernet tar et barn ut av hjemmet sitt. Alle hjelpetiltak skal prøves ut først. Slik du beskriver det her, virker det for meg som at dette skjer gang på gang. Og jeg ville bedt om uventet hjemmebesøk hos dine foreldre, slik at bv får se de faktiske forhold. Jeg tror også det kan være lurt at søsteren din bor hos deg inntil bv gjør noe med saken. Jeg anser det ikke som verdige forhold å oppdra et barn i et hjem med alkholisme eller å bli eksponert for voksen filmer. Om ikke du har råd/god nok økonomi, kanskje dere kan ordne med at hun kan bo hos b.foreldre? Og som en nevnte over her, så kan du bli oppnevnt som "verge", men det må kunne dokumenteres at du e nær slektning, og det samme om det skulle vært annen nær slektning - så må de også dokumentere det. Og i utg.punktet er det nær familie som får oms.overtakelsen om det skulle bli et tema. Masse lykke til! Mvh Bv - student
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå