Gå til innhold

Ingen som har tro på tankens makt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bekymringer skaper flere bekymringer. Stress avler stress. Er det ingen her som bruker metoden med å se seg selv i speilet på morgenen og sier; Du har et fantastisk liv, du har snille og fantastiske barn som sover godt om natten og er trygge og omgitt av kjærlighet. Du er frisk og vakker og smart og har nok av selvtilitt og kraft til å klare alt du vil.

Jeg tenker positivt, ALTID. Og det har aldri slått feil for meg, ting blir som man gjør dem til.

Hadde flere gjort dette hadde mange hatt et MYE bedre liv.

Livet er en gave. Pakk den opp å nyt den!

Går ikke ting din vei? glem det, skap nye gode tanker og gå videre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart positive tanker har en effekt, men jeg tror ikke på feks at man kan tenke seg til feks lottogevinst eller tenke seg frisk fra feks kreft. Men jeg tror at positivitet og livsglede kan bidra positiv og øke sjansen for at man kan bli frisk.

Jeg evner ikke alltid å tenke udelt positivt, til det har jeg opplevd alt for mye vondt i livet, men jeg er i det store og hele en lykkelig og positiv person. For mye positivitet kan bli litt slitsomt for folk rundt tror jeg. ;-)

Skrevet

Her en min livs filosofi, ganske lik HI sin egentlig..

Fri ditt hjerte fra hat

Fri dine tanker for bekymringer

Lev enkelt

Gi mere

Forvent mindre

Funker for meg.

Skrevet

Funker sikkert fint for de som ikke har store grunner til bekymring. Det er umulig å fri seg fra bekymringer for de som virkelig har grunn til å bekymre seg. Den filosofien deres funker kansje for folk som har god helse selv og friske barn, men for de som er kronisk syke, døende eller som har alvorlig sykebarn eller har familie som ruser seg eller er psykisk syke så er det ikke bare å fri tankene for bekymringene.

Det mest arrogante jeg er borti er slike overpositive mennesker som mener de har en enkel løsning på alt.

Jeg er for å tenke positivt, glede seg i nuet og leve enkelt, men har alt for stor respekt for enkeltmennesket til å komme med slik forenklet livsfilosofi.

Ja takk til glede og latter, men livet rommer også sorg og tårer. et liv uten fasetter av forskjellig karakter er et fattig liv. Men det er en tid for alt, å bekymre seg hører med til livets enkeltfaser og når man får barn så får man også litt bekymringer tidvis.

Skrevet

Enig i alt 13:48 skriver.

Skrevet

Er også enig med 13.48. Enkelte har faktisk alvorlige bekymringer i livet som ikke forsvinner bare av å tenke positivt.

Skrevet

"Går ikke ting din vei? glem det, skap nye gode tanker og gå videre"

– God idé. For eksempel kan folk som er bekymret for sitt syke barn, bare glemme det. Tenke på noe annet og gå videre i livet. De vil få et mye bedre liv. Livet er tross alt en gave, hvorfor skal man la et sykt barn ødelegge det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...