Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Jeg og min samboer har vært sammen i litt over 3 år og venter barn nå i august. Problemet mitt er at eksen til sambo ikke vil la han gå. Det er 8 år(!) siden de gjorde det slutt etter å ha vært sammen i 4 mnd. De har holdt kontakten etter at det ble slutt (venner med fordeler). Dette til tross for at hun har prøvd å ødelegge alle mulige forhold for han. Da hun fant ut at han hadde et godt øye til meg sendte hun meg mailer og ringte meg flere ganger for å advare meg mot å li sammen med han, og fortalte veldig private ting om han. min kontaktinfo stjal hun fra han. Vi ble nå sammen alikevell og hun har rett og slett lagd et helvete i alle disse årene. først prøvde vi å ignorere henne men det viste seg og være vanskelig så etter 2 år bestemte vi oss for å gi henne en ny sjanse til å være venn (hun sliter på flere områder så hun trenger absolutt venner). Dette gikk nogenlunde greit bortsett fra at hun hele tiden skulle mimre tilbake (fortelle meg om deres sexliv og om hvor glad mine svigerforeldre er i henne og ikke meg). Men da jeg ble gravid ble det en ny runde med bråk. jeg er tidenes hore, det er sikkert ikke samboeren min som er faren, jeg er egentlig ikke gravid osv. Jeg blir igjen utsatt for lite hyggelige mail, smser og det at hun plutselig møter opp der jeg er eller forteller meg om ting hun finner ut om meg. anmelde henne er nytteløst. det skjer ingenting (har prøvd) det samme med å blokke på mail og mobil. Dette ødelegger vårt samboerforhold, jeg sitter rett og slett igjen med en følelse av at han burde gjøre noe med problemet, selv om jeg vet det er nytteløst og tenker at jeg aldri burde ha vært sammen med han. Er det noen som har vært borti lignende og kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Dama er psykisk sjuk, og han du er sammen med bør vel egentlig ta et valg. Jeg syns du skal få ham med deg i en mekler-situasjon, der han får høre i klartekst hva dette gjør med deg, og at du ønsker du aldri hadde møtt ham osv. Så kan han selv få sjansen til å forsvare eller fortelle hvorfor det er så om å gjøre å fortsatt være venn med en dame han hadde en sommerforelskelse med for 10 år siden...Han nyter muligens opplevelsen av å være så ettertrakta, men det den dama gjør er langt utenfor normalen mht å være sykelig opphengt i en eks. Han må velge om han vil være "venn" med henne og skilt fra deg, eller være skilt fra henne og starte en familie med deg. Det hadde jeg krevd, for det du opplever forpester hverdagen din.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Jeg som har forklart meg litt dårlig. Han har valgt, og det førte også til bråk. han har slettet nr hennes og skaffet seg nytt telefonnr. problemet er at HUN vil være venn og får tak i det nye nr ved å "låne" felles venners telefon. hun som tar kontakt med han, og siden han ikke svarer ringer hun til meg og lager så sinnsykt mye bråk at det er lettere å gi han telefonen. det er hun som opp steder hun vet vi er for å prate. Og det er jeg som trodde at det kanskje ble bedre om hun fikk være venn, altså at han begynte å svare når hun ringer og sender meldinger, itillegg til at hun synes synd på henne. Hadde det vært slik at han ikke klarte holde seg unna henne hadde jeg bare pakket og dratt. men jeg er jo så glad i han og synes det er feil og gå fra han fordi eksen hans ikke lar oss være i fred og det ikke er han som tar kontakt. han har jo flere ganger sagt til henne når HUN ber han velge at det valget har han allerede gjort og det er ikke henne.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Jeg som har forklart meg litt dårlig. Han har valgt, og det førte også til bråk. han har slettet nr hennes og skaffet seg nytt telefonnr. problemet er at HUN vil være venn og får tak i det nye nr ved å "låne" felles venners telefon. hun som tar kontakt med han, og siden han ikke svarer ringer hun til meg og lager så sinnsykt mye bråk at det er lettere å gi han telefonen. det er hun som opp steder hun vet vi er for å prate. Og det er jeg som trodde at det kanskje ble bedre om hun fikk være venn, altså at han begynte å svare når hun ringer og sender meldinger, itillegg til at hun synes synd på henne. Hadde det vært slik at han ikke klarte holde seg unna henne hadde jeg bare pakket og dratt. men jeg er jo så glad i han og synes det er feil og gå fra han fordi eksen hans ikke lar oss være i fred og det ikke er han som tar kontakt. han har jo flere ganger sagt til henne når HUN ber han velge at det valget har han allerede gjort og det er ikke henne.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Hemmelig telefon!!! Og kutte ut sympatien.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Stakkars deg og din samboer! Denne eksen er jo tydeligvis ikke helt bra,psykisk ublanse.. Og klart dette sliter på din samboer! har vert oppe i det samme sjøl og det endte med at jeg flyttet fra stedet etter 5år,jeg ble ikke helt kvitt ham selvom, men det kom seg betraktelig..Det er ca.7år siden jeg flyttet,giftet meg for 1/2år siden og har det veldig godt i dag:) Det har hent at jeg har hatt mareritt om at min eks skal ha meg tilbake og at de rundt meg er helt enig i det,det er grusomt:(.. Dere må ikke ha kontakt med denne person i det hele tatt,ikke snakk med henne,legg på når hun ringer,ikke svar på mld,ta vare på de som bevis for hennes oppførsel. Du er gravid sier du, snakk med din lege om dette, han kan sikkert gi deg råd om hvem dere skal kontakte for å få hjelp.. Lykke til!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå