Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Er så lei meg nå. I går drakk jeg 7 store glass med vin og i dag tok jeg en graviditetstest som viste positiv. Jeg var overbevist om at jeg ikke var gravid, men det er jeg altså. Skulle hatt mensen på torsdag, så da er jeg 4+3 idag. Tror dere at jeg har skadet fosteret? Please svar!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Det er en celle du har i magen - ikke en baby!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Helt sikkert ikke! Dere deler ikke blod så tidlig, og jeg skal love deg det er mange som har gjort den samme tabben som deg...og det har gått fint!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Jo mindre celle, jo større skade. Du kan ha ødelagt barnet ditt. Hilsen en som har et alkoholskadet barn. Jeg drakk også kun de to første ukene i mitt svangerskap, ikke etter positiv test.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Vel, selv om sannsyneligheten er der, så er den temmelig lav. Hadde det vært slikt du sier 11:50 så hadde det vært ekstremt mange alkoholskada barn.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Jeg drakk hvær dag i en uke da jeg var 4 uker på vei! Var på ferie og hadde ingen anelse om at jeg var gravid, brukte prevansjon også! Mitt barn har ingen tegn til å være skadet av dette og h*n er 2 år og tidlig ute med alt. Det er MANGE som har vert så uheldige å drukket alkohol før de visste om graviditeten, så signerer 12.07 her...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Jeg drakk to ganger i starten av mitt første svangerskap. Ante ikke at jeg var gravid før jeg var 4uker påvei. Barnet har litt lesevansker, men har høy IQ og er flink faglig på tross av litt lesevansker og lette konsentrasjonsproblemer. Jeg har mange ganger tenkt på at det kan ha en sammenheng at jeg drakk to ganger etter befruktning, så derfor har jeg vært forsiktig med alkohol og ikke drukket noe når jeg har planlagt å bli gravid senere. Sjansene er små for skade, men det er ikke noe garanti, enkelte skader gjør seg kansje ikke gjeldene før barnet kommer i skolealder. De vet ikke om det er en sammenheng helt sikkert, men enkelte leger mener det kan ha en viss sammenheng med lese og skrivevansker, konsentrasjonsvansker og adferdsvansker. Greit å tenke igjennom før man tar en avgjørelse. Men jeg vil understreke at på tross av de problemene til mitt barn så angrer jeg ikke på at jeg valgte å få ham, jeg skulle barne ønske at jeg aldri hadde drukket noe da, selv om det ikke nødvendigvis hadde gjort noen forskjell. Man ønsker jo optimale forhold for barna sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå