Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Vet jo at far skal signere på papirer når barnet skl få pass. Men hvordan er regelen når mor har fullt foreldreansvar og barna ikke har kontakt med far?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 https://www.politi.no/tjenester/pass/barn_og_pass/ Hørt om google???
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Ja, mulig jeg er tjukk i hue.......Her står det at far må samtykke hvis man har DELT foreldreansvar. regner med det da betyr at det kun kan ordnes av mor hvis hun har fullt foreldreansvar.....DET fant jeg nemlig ikke et klart svar på ved å google!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 når jeg ordnet pass til min eldste for 3 år siden så sa hun dama at jeg ikke trengte underskrift av far fordi han ikke hadde foreldreansvar for henne (viste seg jeg hadde glemt å sende inn samboermelding og slikt da vi flyttet sammen, hadde delt adresse da hun ble født.) så om det er du som har fullt ansvar trenger du ikke underskrift av far.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Den eller de som har foreldreansvar for barna må signére dersom barna skal få utstedt nytt pass. Altså trenger du ikke andres underskrift dersom du er alene om foreldreansvaret. Dette får du forøvrig vite alt om hos politiet, når du bestiller passet! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå