Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Jeg er i en situasjon hvor jeg ikke trenger å ha en fast jobb. Jeg gjør veldedighet nå og da. Jeg er 100% gjeldsfri, men eier hus og bil. Har penger på konto, mottar ingen form for midler fra staten. Men dette er snakk om en arv jeg har ventet på lenge. Føler en evig lykke
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Gratulerer! (Hvis man kan si det, når det er snakk om arv da, håper det ikke var noen nære som døde) Høres herlig ut å ikke ha økonomiske bekymringer.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Jeg skal ærlig innrømme at jeg rett og slett ikke ser poenget i å ha en fast jobb utenom når man ikke må. Da er det bedre og gjøre veldedighet nå og da. Da kan jeg dra på lange ferier uten å tenke på at jeg MÅ på jobb kanskje en eller to dager. Ja, det er godt å ikke måtte bekymre seg over økonomien hele tiden. Neida, personen er død for flere år siden. Det har bare vært en noget så brutal diskusjon om arven.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 kan du leve på arven resten av livet da? syns det er dumt å ikke for da tjener du jo ikke opp pensjons poeng heller..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Huff. Er selv oppe i en arvediskusjon akkurat nå. Synes det er helt grusomt og har meldt meg helt ut. Fy søren så mye stygt penger kan få folk til å gjøre og si.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Har hun arvet nok penger så kan hun nok det...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Det skal godt gjøres å bruke opp arven ja. Noe av arven var aksjer i et firma så jeg tjener litt der også, ikke mer enn ca. 250 000,- i året, men det er liksom det jeg sparer til mine 2 barn. Blir en fin sum det med årenes løp
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Hmm jeg har akkurat arvet en masse penger også. Ganske mye, og hadde vel strengt tatt ikke trengt å jobbe resten av livet mitt. Kunne levt på renter, aksjeutbytter og leieinntekter av flere eiendommer. Men for meg er ikke det riktig i det hele tatt. Jeg har en spennende jobb som jeg trives godt med, og hvor jeg får brukt mine kvaliteter og utdannelse, truffet mange spennnede kolleger og samarbeidspartnere, og beholdt min egen selvrespekt. Veldedlighet er jo en super ting å gjøre også, så all respekt for det også altså. Jeg har tre barn og hverdagen er hektisk. Jobber 80 % fra før og det syns jeg er supert. Syns også det er viktig at barna min ser at både mamma og pappa jobber, og at man må jobbe for å komme seg noen vei her i verden. De skal ikke få vite noe som helst om at de har en leilighet hver som venter på dem, og jeg handler fortsatt klær til dem på HM. Jeg syns penger man har arvet har en liten "bismak" og jeg føler en stor respekt for å forvalte formuen på en måte som gjør at den vokser videre, syns ikke det bare er å bruke, selv om jeg er veldig takknemmelig for at vi ikke trenger å bekymre oss for penger og har forsåvidt muliget til å kjøpe oss det vil vil. Men vi hadde fint hus, hytte, 2 fine biler etc fra før av... så trenger ikke enda finere hus, enda finere biler etc... Men, så lenge man har de pengene man trenger og litt til til litt reiser og andre hyggelige opplevelser, kan kjøpe litt ekstra innimellom, så er det ikke penger som gjør en lykkelig. Det er de nære tingene i livet...
magica fra tryll Skrevet 15. mai 2011 #10 Skrevet 15. mai 2011 Så flott! Det høres deilig ut:) Det viktigste er vel å finne det som passer for deg:) Jeg jobber meg ikke ihjel selv;)-selvom jeg enda ikke har arvet penger eller er i nærheten av å være gjeldsfri...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå