Gå til innhold

Er dette ok og gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerfar er en spesiell type. Han er veldig brautende og vet alltid best.

Skal alltid komme med kommentarer om hvordan vi "oppdrar" sønnen vår på 3 mnd. Kommer egentlig med kommentarer om det meste vi foretar oss. Her er noen eksempler:

vi har badekar og dusj i et. Altså står i badekaret og dusjer. Helt topp løsning synes vi, å bruker lite plass. Men svigerfar presterte og si at hvis det var noe vi skulle rette på i leiligheten vår, så var det og få oss en ordentlig dusj! For han synes dusjen vår vanskelig. Måten dette ble sagt på var sånn at dette burde vi gjøre, selvom vi sier at vi er fornøyde med løsningen, sier han at det ikke er bra.

En gang vi var på besøk, ble vi en dag lenger til tross for at jeg skulle på jobb. Så vi måtte dra tidlig dagen etter for at jeg skulle rekke det, da svigers bor et par timer unna. Vi var samlet hele familien, å blei sittende oppe til over midnatt. Mannen min og jeg begynte å bli trøtte, å siden vi skulle dra tidlig dagen etter bestemte vi oss for og legge oss.

Da fikk vi høre det! Alvorlig talt! Nå var vi samlet hele familien, så da mente han at vi fikk sitte oppe litt lenger. Tenkte ikke på at jeg skulle ha full arbeidsdag på ti timer dagen etter..

Æsj.. Dette blei langt..blir bare så irritert..

Men greia er at jeg vil ikke la meg irritere mer.. Så jeg lurer på om det blir feil og bare ignorere han når han kommer med de teite kommentarene sine? Late som om han er luft rett og slett..

Er det frekt? Eller kan jeg gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener at dusj i badekar og det å dra hjem tidlig har noe med "oppdragelsen" av en baby på 3 mnd.

Skrevet

Nei, det har ikke noe med det og gjøre heller.

Men det er ikke bare "oppdragelsen" han legger seg oppi og kommenterer.. Det er alt annet også.. Et eksempel på innblanding i "barneoppdragelsen": (vet ikke hva annet jeg skal kalle det)

Han har hvert fast bestemt på siden sønnen min ble født at han skal ha vann, og han blir jo tørst. Selvfølgelig kan babyen få litt vann. Men han mener at det ikke er vits i og koke det først. " det gjør jo ikke de som bor i bushen i Afrika" sier han.

Han sier også at babyen skal ligge på magen og sove. For det har de alltid gjort.

Når sønnen min er trøtt og skal sove, kommer han bort og sier: "du får ikke han til og sove vet du. Han er ikke trøtt..

To min. senere sover gutten..

HI

Skrevet

Høres ut som en bitter mann. Jeg vet GODT hvordan det er å ha en irriterendes svigerforelder. Som alltid klager, alltid.

Jeg har begynt så smått og svare tilbake. Sånn som "Jada, du følger med skjønner jeg". Med ett lite smil, men det går nok inn.

Andre ganger ignorerer jeg det. Det er rart med sånne mennesker.. snodig at de ikke ser seg selv. Hvorfor gå rundt å lage uhygge? Irriterendes mennesker..

Skrevet

slike kommentarer må du tåle.. alle er forskjellig, han sier bare meningen sin, det kan ikke du gjøre noe med. han er svigerfaren din, svelg elefantene.

Skrevet

Noe av det dummeste jeg har hørt 07:51.

Skal da ikke måtte tåle å bli snakka ned til hele tiden, mener du det er du jo rett og slett smådum.

Skrevet

hehe, dum er jeg ikke. bare orker ikke bruke livet mitt på å krange/diskutere med folk som har litt mere behov for å si meningen sin enn meg. :)

Folk må jo få si det de vil, vi trenger jo ikke å glefse tilbake.

la nå svigerfar få si meningen sin å la det bli med det. ELLER hvis det er en såååå stor plage at han sier meningen sin så ta det opp med han da vel. ingen grunn til å sutre her inne.

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg, hadde nok bare sagt noe om "slik gjør vi det".

Skrevet

Mitt standardsvar til en slik person er:

Du har en mening om alt du. Ja,ja...jeg er uenig.

I begynnelsen ble jo denne personen litt satt ut. Fantes det liksom andre meninger? Fikk alltid et svar "glefset" tilbake allikevel. En lang forklaring på hvorfor denne personen hadde rett svar, og jeg feil.

Men nå etter å ha også fått luftet mine meninger (om ting som angår meg) så har vedkommende forstått hvor skapet skal stå. Jeg mener det....ikke kom til meg og fortell hvordan jeg skal oppdra mitt barn.

Jeg kan også være ydmyk og har stor respekt for andre. Jeg kan se mine egne feil og er villig til å lære noe nytt. Men jeg forstår virkelig hvilken type det er snakk om her. En person som alltid skal ha rett!

Skrevet

Åh jeg har samme typen svigermor. Utrolig irriterende..

Jeg må bare late som hun ikke har sagt noe. Og evt bare smile og si "hehe" eller noe lignende. Jeg orker ikke å ta det opp med henne for det blir bare diskusjon. HUn klarer ikke å innse det selv.

Skrevet

HI her.

Denne mannen sier ikke bare meningen sin. Hadde det bare hvert en uskyldig mening hadde det hvert helt i orden. Men det er en tone der som sier at vi er overbeskyttende å uvitende foreldre, som trengs å bli fortalt hvordan ting skal gjøres. Akkurat som om vi ikke kjenner vårt eget barn litt bedre enn han.

Jeg har pleid og svare han. Men jeg har ikke lyst til og bruke energi på det lenger. Fordi jeg blir sliten av det, å så tror jeg det blir ganske dårlig stemning etterhvert. Derfor lurer jeg på om jeg bare kan ignorere han totalt når han kommer med sånne kommentarer, eller om det også vil føre til dårlig stemning?

Skrevet

Åh, er du sikker på at vi ikke har samme svigerfar? Men min kverulerer ikke bare på hus, hjem og barn, men alt. Type; Det snør ute! svigerfar; nei det gjør det ikke, det er bare regn som har frøse til is. Jeg; Tvn er av nå skatt, Svigerfar; Nei, den er ikke av, den står på standby. En dag kommer jeg til å drukne han i kjøkkenvasken. Seriøst.

Uansett, jeg ignorerer han tvert, hver eneste gang. Bedre enn å begi seg inn i en diskusjon som ender i at jeg tilslutt mister selvbeherskelsen og forteller han akkurat hva jeg mener om han, svigermor og hvordan de behandler mannen min.

Men sønnen min elsker de og har et godt forhold til de og det er viktigere enn min mentale helse. Men som sagt ignorer i vei, man kan ikke vinne med slike mennesker så da må man bare prøve å unngå å myrde de.

Skrevet

Takk for støtte:) haha! "Regn som har fryst til is!" =D

ja, jeg får bare ignorere han da. Prøve ihvertfall.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...