Gå til innhold

Kjæreste tur eller familietur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min fikk baby i år, og tenkte å ta en sydentur til høsten! Det vi er usikre på, er om vi skal ta med jenta vår eller om vi skal dra på tur, bare oss to? Enten en-to uker med baby, eller en weekend/5dagers tur på kjærlighetsferie :-) Lillejenta får jo ikke så mye ut av syden tur enda, men tenker at det er vanskelig å være borte fra henne så lenge! Hva anbefales? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med baby siden jeg ikke synes noe om å reise bort fra barn under året.

Skrevet

Kjærestetur! Babyen lider ingen nød om dere er borte fra henne noen dager. Bare sørg for at hun tar flaske greit, så dere slipper å bekymre dere over det når dere er på tur :)

Skrevet

Det er altfor lenge å være borte fra en baby i 5 dager. Svigerinnen min og samboeren reiste fra 2,5 åringen sin i 8 dager, og det forandret jenta deres drastisk etter at de kom hjem. Tidligere var hun veldig trygg og uredd, men etter at de hadde vært borte så ble hun veldig mammadalt og livredd for å miste henne ut av syne. Dette er snart 1 år siden og man merker det fremdeles på henne, selv om det har blitt betraktelig bedre den siste tiden. Tok lang tid før jenta deres gikk med på å overnatte borte igjen.

Når det er sagt så kjenner jeg flere som har reist på en ukes ferie uten barn, uten at det har kommet noen reaksjon i ettertid. Men dette vet man jo ikke før det er for sent, så det er jo en sjanse å ta. Med tanke på at barnet ditt ikke er 1 år engang (?) når dere planleggger å reise bort så mener jeg det er uansvarlig av dere å reise fra henne. Det er aaaaaltfor tidlig, og jeg mener at når barna er så små så er det en maksgrense på 3 dager (altså en helgetur).

Ta med deg babyen din på ferie og kos dere!:)

Skrevet

Når vi bare hadde en baby så tk vi baby med oss over alt. Jeg amma ikke engang (medisinske årsaker)

Vi hadde med barnevogn og gikk ut å spiste, og baby sov. Vi reiste på helgeturer og baby var med. De er jo ikke akkurat så veldig krevende når de er baby, og de elsker å følge med og de elsker å se nye ting.

Vi var hyper kjærester i tida etter første ble født. Ser ikke helt prøblemet med å ha kjærestetur med baby på slep.

Nå når vi har to barn og de er blitt større, så er det mer problematisk. De snakker, de har egen vilje og vi legger opp på barnas premisser. De blir også trøtte og grinete og kan ikke bare lukke øynene hvor som helst.

Skrevet

Om dere har mulighet ville jeg gått for kjærestetur. Tok en ukes tur til Roma da gutten min var 10mnd. Og det var utrolig deilig.

Skrevet

Det kommer vel litt ann på hva dere ønsker også. Vil dere ha ferie for å slappe av eller tid sammen som kjærester.

Jeg var på kjærestetur når minste var 10mnd og angrer ikke. Vi var i riga i 4 dager og jeg kjente at det holdt, hadde vi vært der lenger hadde jeg blitt gal tror jeg. Jeg viste at ungene hadde det bra hos farmor, men jeg lurte jo hele tiden. Kom hjem til to smilende barn.

Vi har fortsatt å ta oss noen små kjæresteturer, sjeldent i utlandet men på hotell tundt omkring. I sommer skal vi på hotell i nabokommunen, så vi trenger ikke dra langt for å slappe av sammen.

Skrevet

Kan man ikke både være kjærester og ha med en liten baby? Er ganske romantisk det vel? Skjønner ikke at det er noe enten eller liksom??

Skrevet

Familietur selvsagt:) Kunne ikke falle meg inn å ikke ta med små barn på tur. Når de blir eldre så er det annerledes.

Skrevet

her som i alt annt er det delte meninger. men jeg hadde villet sett på behovet jeg HI, er det viktig å få seg en tur alene uten baby, for at dere skal få være kjærester og hvile ut litt? da hadde jeg dratt uten barnet. det lider ingen nød så lenge dere har noen som dere kjenner godt som kan passe på det. jeg gjorde det da jenta var 4 mnd, og hun tok ingen skade av det.

Skrevet

Ja takk begge deler. ta en weekend i Norge, på et hotell eller lån en hytte bare dere to. Da kan dere kjenne på om det er ok for dere (og barnet) å være borte, og dere trenger ikke være så lenge borte. Og ta med baby til syden. Det er kjempe kos å ha med en liten en til syden, og baby sover jo godt i vogna så dere kan uansett nyte vin og god mat på restauranter om kvelden. Bare reis til en litt rolig sted :-)

Skrevet

Familietur selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...