Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Først trodde eg dette va helt normalt, men nå begynner eg og få inntrykk av at dette ikke e så normalt likevel. Her jukker hun daglig! Gjort det fra hun var 8-9 mnd?? Er det noko galt likavel? Synes det er flaut og ubehagelig!!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 MIn gjør ikke det men er bare 8,5 mnd enda. Men sønnen til søsteren min gjorde det. Hun ble også flau da han gjorde det i barnehagen og kunne finne på å sette seg på beina til folk og jukke. Søskenbarnet mitt gjorde også det, spesielt da hun hadde "kosen" (en gulpeklut som hun ikke kunne være uten:)) Det er helt normalt og jeg synes ikke du trenger å si noe til henne. Somregel slutter de av seg selv etterhvert som de blir eldre
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Datteren min gjør også dette. Hun er nå 7 år, Har gjort det siden hun var 9 mnd sånn ca. Hun plasserer hånda mellom beina hele tiden og jukker til... Jeg syns også dette er skikkelig flaut. Hun gjorde dette i bhg, og de fortalte henne at det var helt greit, men at hun måtte gjøre sånn da hun var hjemme, på sitt eget soverom, alene. Det har jeg også fortalt henne. Men jeg ser han hun prøver seg noen ganger mens andre er til stede, og det er absolutt ikke ok. Så da sier jeg bare.... Fjern hånda di frøken..du er ikke alene.. ) Men dette er jo helt normalt. Jeg har snakket med fast lege og til og med barnevernet om dette og en familieveileder. og de sier også at dette er helt normalt. Og at ett ganske så stort flertall begynner med dette i spebarnsalderen. Og det er da visstnok veldig viktig at vi voksne ikke kjefter på barna når de gjør dette. for det er noe helt naturlig de skal igjennom. De skal ikke skamme seg over dette. Men vi må heller fortelle de at de rett og slett bare kan gjøre dette når de er hjemme alene på sitt eget soverom. Forstår at det kan være litt vanskelig når barnet er veldig liten. Da må man bare avbryte det barnet holder på med og prøve å få fokuset over på noe annet.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Mine har ikke gjort det, men hadde en pasient som gjorde det hele tiden. Hun var da 1 år og brukte puten til hjelp.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Hehe, her har minien holdt sin far våken i halve natt med jukking. Var visstnok så ille at han sto opp og gikk ned i stuen, men det dunket sånn i gulvet at han måtte gå opp og flytte på sengen. Hehe, fint for meg at jeg har godt sovehjerte ) Han driver med det periodevis, og jeg har aldri sett han gjøre det andre steder enn i sengen sin.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 hahahahahha...sorry...men jeg har faktisk aldri hørt om at dette foregår slik. At det er så vanlig, altså. Sette seg på bena til folk og jukke?? Jeg har aldri opplevd det med mine egne barn og heller aldri sett andre barn gjlre det. Skjønner veldig godt at det er flaut. Uansett om det er vanlig eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Merkelig. Dette har jeg aldri hørt om eller opplevd. Tuller dere?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Jeg har også hørt at dette er normalt, men har ikke opplevd dette fra noen barn rundt meg eller mine egne. Minstemann er bare 5 måneder ennå så det gjenstår å se da (",)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #10 Skrevet 15. mai 2011 Hadde en jente på tre år (liten av vekst) som satt på bøylestol med midtdeler, hun jokket på... Har også opplevd det med en annen, ....Men som sagt, vanlig, men jeg har ikke oplevet det av mer enn 2 barn, og har jobbet i barnehage i 16 år...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #11 Skrevet 15. mai 2011 Hehe, jeg har tre barn og har aldri opplevd jukking. Heller ikke ekstremt opptatthet av skrittet sitt, slik som sønnen til ei venninne av meg. Han dro i snoppen ved hver anledning til han var nesten skolegutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå