Gå til innhold

Drømmefødsel på 45 minutter! Endelig er lille Silja kommet <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde jeg hadde maserier på dagen for de varte ikke lenge, mellom 10-20 sek bare. Så jeg dro å handlet på dagen og var til naboen og spiste kake.

Kl 2200 gikk slimproppen og riene ble litt sterkere og jeg fikk veldig mye nedpress og trykk. Følte at jeg måtte sitte på kanten av senga for å trykke i mot litt. kl 0200 sa jeg til mannen min at jeg ikke torde å være hjemme lenger for da jeg satt på do følte jeg at jeg måtte presse litt.

Kom på opp på fødeavdelingen litt over kl 0300. Jeg hadde da 6 cm åpning, og jordmoren rakk ikke måle mer åpning før jeg begynte å presse.

Jenta ble født etter 45 min, altså kl 0350.

Det gikk fort og ingen rifter. Herlig opplevelse.

Nå er vi hjemme og koser oss <3 <3

Takker for meg og lykke til dere andre :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ble forresten født 10/05 og veide 4120 og var 51 cm.

Skrevet

For en fantastisk fødehistorie!! Takk for at du delte den!! Det er vel sånn vi alle drømmer om å ha det! Er det ditt første barn? Selv har jeg to fra før, og det har vært fine fødsler, men ikke i nærheten av så kjappe og greie som din! Krysser fingrene for å ha like mye flaks som deg med nr 3 ;-) (er vel også litt mer enn bare flaks.. sånn som god form, ikke for stresset etc. vær stolt av deg selv :-) )

Skrevet

Oi! Tenk at hun var over 4 kg, og at du ikke fikk noen rifter!! Min andre var også over fire kg, og jeg revnet en del med både første mann og andre mann.. Meget oppmuntrende!

Skrevet

Tusen takk kaisa, ja var veldig heldig. Dette var mitt 3 barn.

Jeg hadde svangerskapsdiabetes så det var derfor hun var litt stor, jeg gikk også 7 dager over termin. men hun gikk ned til 3670 etter et døgn og de ga erstatning på sykehuset for å få opp vekta. Nå her hjemme kombinerer vi pupp og litt flaske til kvelds. :o)

Skrevet

Gøy å lese at det er ditt 3. barn. Kanskje er jeg like heldig med min tredje fødsel... Det handler vel kanskje litt om å ikke bli stresset, ikke dra inn til sykehuset for tidlig etc. Sjansene er vel større for å holde hodet kaldt når en har vært gjennom det noen ganger før.

Kos deg med vesle jenta!

Skrevet

Ja jeg skal krysse fingrene for deg!!

Jeg synes uansett det er vanskelig å vite hundre prosent sikkert når man skal dra til sykehuset. Jeg trodde jag kanskje kom til å bli sendt hjem denne gangen siden riene varte så kort. Men når alt kommer til alt så kjenner man det på kroppen, spesielt når man har vært igjennom det før.

Masse masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...