Lillegull2008&2010 Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Det må jeg bare ærlig innrømme altså! Jeg blir så utrolig irritert inni meg!! Han er 3,5 snart og nekter.. og vi prøver alle midler. Han ble bleieTØRR før han var 2,5 år, har ikke tissa i bleien på både dag og natt på snart et år. Men bæsje? niks... vi prøver så godt vi kan til å motivere, og synes egentlig vi er veldig rolig og flinke, men det går rett å slett ikke.. Er det noen med noen veldige gode tips her? og jeg vet, de må være klare for det..men jeg har så lyst å bli kvitt den bleia nå!!
Leeloo76 Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 Seigmenn ble løsningen for vår del En for hver gang hun gikk på do, tre etter en hel dag uten uhell. Funket som en drøm, men som du sier, de må være klare. Dessverre for meg begynte hun å ha uhell etter å ha ært bleiefri nesten et år, så må i gang med et eller annet belønningssystem igjen.
Stellaborealis Skrevet 14. mai 2011 #3 Skrevet 14. mai 2011 Vi hadde også et belønningssystem vedr dette med å bæsje på do. Det tok 3 dager og en pose dumlekarameller så var den løst. Med nattbleia brukte vi klistremerke-system. Begge deler fungerte:)
Lillegull2008&2010 Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2011 Tissinga gikk som en lek, vi hadde lokket han på do noen dager, plutselig tisset han, og da sluttet han å tisse både dag og natt på dagen, og det har vært 1 uhell, nesten 1 år etterpå. thats it Så da trodde vi jo at bæsjinga skulle gå så bra også... Så vi har prøvd klistremerker, og det kom faktisk noen klistremerker opp i starten.. så tok det slutt.. kom ikke flere, så da begynte vi å lokke med en godteri for hver gang.... skjedde ingenting.. så hadde vi en pause på et par mnd hvor vi ikke maste i det hele tatt, så begynte vi å lokke med is, for han eeeelsker is... Meeeen... det hjelper ikke.. Så har det ligget en tøff spiderman boxer å ventet i 3 mnd på han... så han blir vell for stor for den snart nå har vi hatt en masefri periode på over en mnd, og har lyst å sette inn støtet igjen... og hadde håpa på en SUUUPER ide
elskerlivet Skrevet 14. mai 2011 #5 Skrevet 14. mai 2011 MEn har dere på han bleie?? Bæsjer han i trusa/boxern om han ikke får på bleie?? Jeg hadde også en som ikke ville bæsje i do, maste om bleie, men jeg nektet å ta på han bleie etterhvert.. Han hadde et par uhell i nyinnkjøpte kule boxere og de kasta jeg når han bæsja i de.. han syns jo det var kjempetrist å kaste lynet mcqueen boxern sin då det ble veien til suksess her!! Annen god idè er å kjøpe inn en litt skikkelig ting han virkelig ønsker seg, sette den oppå et skap eller noe slik at det er noe han ser hver dag men ikke får.... når han har begynt å bæsje fast på do - ikke etter bare Èn gang - kan han få tingen.. dette skjønner han godt når han er så stor..
Lillegull2008&2010 Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2011 vi tar på han bleie. Vi prøvde også her for en stund siden å si at oi, det var tomt for bleier, den dagen bæsja han i 5-6 truser og han syntes det var kjempe leit, så konkluderte med at det var han ikke klar for og tok igjen en ny pause.. nå som sommerferien er for tur, tenkte vi kanskje å bruke samme trikset... Så har bestekompisen i bhg sluttet med bleie nå, så vi prater masse om det, men det går bare tvers igjennom. Blir litt sånn; jaja, jeg bæsjer nå i bleie enda heh... Og vet du, han har ønska seg sparkesykkel i et år nå, så fikk han den for et par uker siden, og et par timer etterpå så tenkte jeg; hvorfor i alle dager brukte vi ikke det som premie? men da var det for sent...
MissAntrop Skrevet 14. mai 2011 #7 Skrevet 14. mai 2011 Hei! Vi slet akkurat med det samme med vår 4åring, hun hadde vært bleiefri og tisset på do i ett år, men når hun skulle bæsje måtte hun ha bleie. Vi prøvde alt mulig - belønninger, potte, lese bøker på do - uten suksess. Så, en dag bestemte jeg meg for å prøve noe helt annet. Hun kom og ville ha en bleie å bæsje i, jeg sa ok, men denne gangen skal du bæsje på badet (favorittplassen var bak sofaen tidligere). Hun ville ikke først, men jeg forklarte bare at bæsjelukt i stua var ekkelt og all bæsj og tiss hørte hjemme på do/badet. Jeg ble med henne, passet på at det ikke var så mye annet hun kunne holde på med der og forklarte at her skulle vi stå til hun var ferdig - da først kunne vi gå ut i stua igjen. Hun bæsjet og når jeg tok av henne bleien ba jeg henne komme å se på mens jeg tømte bæsjen i do, så fikk hun selv dra ned å se at bæsjen forsvant. "Åhh, det var jo ikke farlig", sa hun "nå vil jeg bæsje på do" og hoppet opp på do og gjorde seg helt ferdig. Og med det var det gjort - utrolig nok! Vi kjørte rett til Toys R Us og kjøpte prinsessekjole som hun hadde blitt lovt. Stor stas! Her lå altså løsningen i at hun fikk se at dette ikke var farlig - hun hadde tydeligvis noen tanker om at dette var skumelt og farlig. Lykke til!
Lillegull2008&2010 Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2011 Hei og takk for svar! Så bra at det løste seg! Blir sikkert lettet alle sammen når man endelig finner årsaken Min kar har jo bæsja flere ganger, og han har også vært med å sett på at bæsjen tømmes i do når den har havna i trusa osv, så jeg tror ikke det kan være det heller.. Huff, trodde aldri det skulle bli så vanskelig. Men kan jo være verdt å prøve noen av triksene på nytt siden han har blitt eldre siden sist vi prøvde skikkelig. men tror det må være noe stort og skikkelig han kan få.. han ønsker seg jo en trampoline..? (noe som vi tenker å kjøpe uansett altså, ikke at premien trenger å være så stor og dyr)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå