Gå til innhold

Navn IGJEN! Kan vi...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vår førstefødte ble født hadde vi en liste med guttenavn og en med jentenavn. Vi fikk gutt. Nå har vi fått ei jente, og navnet som stod på toppen av listen den gang, står fortsatt øverst. Men nå har det seg slik at vi kjøpte nytt hus i fjor, og nabojenta har det navnet. Hun er to-tre år.

 

Blir det helt feil av oss å bruke dette navnet siden naboen heter det? Hvorfor/hvorfor ikke? :)

 

Takk for at du tok deg tid til å lese! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan du fint bruke. Jenta di kommer ikke til å være nabo med nabojenta hele livet sitt.

Skrevet

HI her.

jeg tenker jo at kanskje mora synes vi er litt rare, siden hun aner jo ikke at vi hadde det på lista vår allerede for mange år siden...

 

Men når jeg ser det på en annen måte, hadde naboen kalt sin sønn for det samme som vår, ville ikke jeg blitt sur eller noe. Ville heller tenkt at det var jo koselig at de syntes navnet er pent. Men folk er jo forskjellige..

 

Flere med tanker? :)

Skrevet

Naboen vår, som også er min venninne, brukte min datters navn. Og jeg synes det bare var koselig.

Skrevet

Kommer litt an på navnet synes jeg. Er det Ida eller Sara heter jo "alle" det uansett, men er det Ingebjørg eller Anastasia blir det litt vanskeligere å velge samme navn.

Min mening.

Skrevet

Nabojenta vår samme navn som min datter. Naboen er også hennes barnehagetante. Synes bare det var koselig! Fikk en spørsmål fra noen om vi hadde blitt sure fordi de tok vårt navn og husker jeg synes det var et kjemperart spørsmål.

Skrevet

Datteren min var foressten den eneste i bhg og nabolaget som hette dette navnet. Datteren min var 3 da hun ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...