Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Vi bor for tiden i trondheim, men har ingen familie eller tilhørighet til noe i denne byen. Vi bor her kun på grunn av studier. Derfor har jeg lite lyst til å ha dåp eller navnefest her, men heller ha det et av stedene vi foreldrene til babyen kommer fra. Vet dere hvordan det er med å få lov til å f.eks. døpe et barn i en kirke i en annen by enn den man bor i? Må man i mange møter osv. før dåp? Blir litt mas å måtte reise dit hele tiden.
Fluffeliten Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Du tar kontakt med menigheten du vil ha dåpen i, og spør når det passer. Tror de tar kontakt med menigheten du bor i (men det kan hende du må gjøre det selv) du blir innkalt på en dåpssamtale der du bor. Dersom dere må ha et møte der du skal ha dåpen, bruker man å kunne ta det fredagen i forkant, men det vanligste er at man avtaler det meste per telefon. Lykke til :-D
vestasol Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Jeg døpte jenta mi der jeg kommer fra og ble døpt selv, selv om jeg ikke bor der lengre. Jeg kontaktet presten her jeg bor nå, fikk papirer jeg trengte fylle ut etc fra han. Så sendte han inn skjema og melding til kirken jeg ønsket dåpen i. Det var et møte i forkant, men jeg hadde ikke anledning til å være med på det. Men det gikk helt fint. Jeg snakket bare med de pr. telefon om ønsket dato og hvordan de gjorde det i den aktuelle kirke. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå