Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Jeg gikk 16 dager over tiden og ble satt igang etter 14 dager. Vannet gikk og det var misfarget, men ble liggende i nesten to døgn før noe skjedde. Da fikk jeg feber og ungen ble tatt ut ved akutt ks. Ingen dramatikk og jeg fikk epidural. Han fikk apgarskor (eller hva det heter) på 6 eller 7 først og så 9 en stund etterpå. Nå har han etter flere år med utredning for autisme fått diagnose ADD og epilepsi. Så jeg lurer på om denne fødselen kan være årsaken til dette. Han har også fått påvist kromosomfeil på autismekromosomet, men usikkert hva det gjør med han. Jeg har nå søkt om planlagt ks, men vet ikke om jeg får det. Hørt at SUS er det strengeste sykehuset i landet med tanke på planlagte ks. Kan også nevne at jeg fikk påvist bakterien som tok livet av flere babyer sommeren -06 når jeg fikk barnet mitt . Husker ikke hva det heter. Nå er jeg 20 uker på vei og gruer meg veldig for resten av svangerskapet pga jeg ikke vet om jeg får ks eller ikke. Legen min sier det kommer an på hvor god jeg er å snakke for meg når jeg er på samtale med fødselslegen der. Jeg er ikke god å snakke for meg. Er sjenert og tør ikke si så mye. Huff. Hva om de lover meg at jeg ikke skal gå på overtid osv... vil liksom ikke hjelpe min redsel noe...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Jeg er ingen medisiner, og kan ikke mye om ADD. Men er det riktig at det er genetisk, eller? Og ikke kommer av fødselen. Epilepsi kan være medfødt eller en fødselsskade. Du bør snakke med både legen og sykehuset om hvorvidt skadene kan komme av en vanskelig fødsel. Snakk med så mange som mulig, og søk på nett, for å få flere meninger om de samme temaene. Det jeg VET, er at fødselen ikke bør dra ut etter at vannet er gått. To døgn hørtes uansvarlig lenge ut. I en samtale med sykehuset kan du kreve at du slipper å gå lenge etter vannavgang før fødselen bli satt i gang, og at du slipper å gå over termindatoen. Hvis du har en streptokokkinfeksjon, bør du også få en penicillinkur i forbindelse med fødselen. Det vil beskytte deg og babyen. Ellers er det nok riktig at du må snakke bra for deg hvis du absolutt vil ha ks uten medisinsk indikasjon. Men hvis du forteller ærlig om din redsel for at noe skal gå galt, og gjerne gråter hvis du føler for det, er det god sjanse for at de forstår alvoret. Uansett hvordan du føder: Lykke til til både deg, babyen og gutten du har fra før! :-)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Hørtes grusomt ut. Ditt tilfelle hørtes ut som mammas opplevelse med fødselen til broren min, bare de tok ikke vannet. Da de mistet fosterlyden så var det rett opp til akutt ks. "Feilen" på henne var at hun rett og slett ikke kan føde normalt, kanskje få sjekket det opp om du har det? Sett deg ned og stor tute med krokodilletårer, sett fokus på at du er redd for en ny runde og ikke hør på hva de lover at fødselen skal skje normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå