Gå til innhold

Uvanlig hukommelse for toåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leser mye, og hun har mange bøker. Vi leser 3-4 bøker hver kveld, også får hun med noen bøker som hun "leser" til bamsene sine på senga.

I dag ville hun lese den ene boken sin for meg, en bok på ca 10 sider og med middels mengde tekst (for barn rundt 2-3 år) Hun siterte hele boken ordrett med noen få feil. Jeg må si jeg ble litt overrasket jeg. Hun er 2 år og 4 mnd. Hun har også en stor interesse for bokstaver generelt, og kan nå forbikstavene til de fleste hun kjenner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at dere leser for henne hver kveld, det er slik de blir glade i språk. Dette er en kvikk to-åring vil jeg si. Hun kommer til å knekke lesekoden kjapt.

Toåringen vår (nettopp rundet året) kan også forbokstavene til mange av dem han kjenner, finner dem frem i lekeklosser med bokstaver. Bare å følge opp!

Skrevet

Så flink jente dere har. Kjempe bra at dere leser så mye for henne.

Min mamma ble også lest masse for og kunne !mitt skattekammer" utenatt da hun var 4 år. Og leser masse bøker i dag.

Skrevet

Takk for sar :)

Det er sikkert ganske vanlig, jeg ble bare overrasket. Hun laget et dikt til pappaen sin sist hun skulle lese: "Det var en gang jeg bæsja i doen, å uff og æsj det havna i skoen" Men jeg visste ikke at hun hadde memorisert historiene :)

Vi har ikke så mange rundt oss med barn på hennes alder, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om ting og tang. Stort sett blir hun genierklært fordi jeg har en tendens til å undervurdere toåringer :)

HI

Skrevet

Det er nok ikke så uvanelig siden dere faktisk leser så mye for henne. Men ho er jo kjempeflink som klarer å huske.

Grunnen til at hun er så flink er jo p.g.a dere som tar dere tiden til dette her, bare fortsett å gjøre det her så skal du se at du får et lite geni (altså et barn som kan tenke og lærer fort)

Skrevet

Høres ikke helt uvanlig ut, spesielt siden dere leser mye til henne :)

Jeg har aldri klart å lure mine, ved å prøve å hoppe over deler av teksten ;) Da blir jeg rettet på, og har alltid blitt det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...