Gå til innhold

Jeg er litt bekymret.. Kat og baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre katter.. Den ene katten er nesten en "villkat" som for det meste er ute.. Den andre katten er litt smågal i hodet, men veldig god også da. Men hun skal ikke koses med med mindre hun vil det selv. Den siste katten er snill som et lam. Gjør aldri noe galt, men er veldig oppmerksomhetssyk.. Oogså røyter han en god del:s

Jeg lurer på om der er noen andre her som har dyr i huset.. Hvordan blir det med tanke på baby, hår osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problem for meg med 2 katter. Helig birma og naken katt.

Skrevet

Okej. Hvordan er det når babyen ligger på golvet ol da? og hva gjør du med vugger og vogner som står framme? Jeg VET den ene katten min kommer til å legge seg overalt hvor den ikke får lov.

Har du plasser/ rom kattene ikke får tilgang på eller?

hi

Skrevet

3 katter og en hund. Ikke noe problem. Kattene går overalt. Har 6 barn, ingen allergikere. Mye hår rundt omkring:)

Skrevet

Våre to katter var kjempesøte med baby. Den dagen hun kom hjem, lå hun i sprinkelsengen på kjøkkenet mens vi spiste lunsj, og begge kattene kom inn og reiste seg på bakbena og tittet inn for å se hvem som var kommet. Skulle ønske jeg hadde bilde :)

Begge kunne finne på å legge seg i sengen eller vognen hennes, men aldri når hun lå der.

Den ene unngikk henne mest, men den andre ble barnevakten hennes. Når hun gråt, satte han seg ved siden av henne.

Hun er ikke allergisk.

Men jeg fikk et tips om røyting: Ta en avklippet fot av an nylonstrømpe og klapp katten (korthåret) med den. Det tar bort det løse håret. Langhårete katter kan børstes, men det hjelper ikke særlig for korthårete. De legger også fra seg mer hår.

Skrevet

Jeg har 3 katter,2 som er inne og ute og en som bare er ute.

Det var ikke noe problem da mellomste kom hjem,og regner ikke med at det er noe problem denne gangen heller siden jeg har "oppdratt" kattene til hvor de kan og ikke kan gå.

Liker ikke at de er i nærheten av babytingene med tanke på flått,pels osv...

Skrevet

Vi har også tre katter, og en baby.

Må støvsuge ofte uansett og vi grer kattene hver dag for å begrense håravfallet,

En av dem er kjempetålmodig og babyen kan dra i ham så mye han ønsker uten at pus blir sint. De to andre er hakket mer ustabile så vi må passe på at det bare er den snille pusen han koser med.

Katter er uansett rovdyr så vi lar babyen aldri være alene med kattene, de har ikke adgang på soverommet bl.a

Skrevet

Syns det virker heselig med så mange dyr rundt barna. Fysj.... Ekkelt er det.

Skrevet

Det syns jeg også. Har en pus selv hjemme,men jeg gremmes når den sitter på gulvet og klør og vasker seg. Har også tatt en del flått på den.. D er ekkelt!

Skrevet

Himmel, har du husdyr er det nettopp slikt du må regne med, hvorfor har du i det hele tatt katt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...