Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Jeg kan ikke noe for det, jeg blir ordentlig irritert når jeg kjører langs veien å så må jeg kjøre bak disse syklistene, som på død og liv må sykle midt i veibanen!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 Bilen min er heldigvis utstyrt med tute og den brukes flittig mot alle idoter over 16 som på død å liv skal sykle foran bilen min. Som om de klarer å sykle i åtti km i timen...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #3 Skrevet 14. mai 2011 Om noen år er det kanskje ditt barn som sykler der, ønsker du da at bilistene skal gjøre sykkelturen så farlig som mulig for ham/henne? Veien er åpen for all ferdsel, da har faktisk alle lik rett til å bruke den. Folk som ikke respekterer det bør ikke kjøre bil.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #4 Skrevet 14. mai 2011 Hvor skrev jeg at jeg ikke hadde noe respekt? Vi (bilister og syklister) kan faktisk DELE på veien, da må syklistene holde seg inn til kanten slik at vi i bil kan komme forbi uten å skade dem eller oss. Tror ingen bilister har et stort ønske om å bli morder så da er det jævla provoserene at sykklistene ikke tar det innover seg å følger sine trafikkregler. Vidre så nevnte jeg folk over 16, ikke barn.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #5 Skrevet 14. mai 2011 De over 16 er også noens barn. En syklist har rett til å bruke hele veibanen. Som bilist skal du over den gule stripa uansett når du skal passere en syklist, så hvor i veibanen han sykler skal ikke spille noen rolle. Du har ikke lov å passere noen hvis det kommer biler imot.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #6 Skrevet 14. mai 2011 Det er forskjell på en person som er ute og sykler langs veikanten, å en haug som sykler i en klynge midt i veien! Det finnes sykkelstier. Men uff, de kan jo ikke bruke de dyrebare syklene sine der, for der er det grus, å det tåler jo ikke dekkene.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #7 Skrevet 14. mai 2011 Les gjennom trafikkreglene, så skjønner du at det ikke er noe poeng å irritere seg over dette, for alle har faktisk akkurat samme rett til å benytte veiene.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #8 Skrevet 14. mai 2011 Syklisten anbefales, av sikkerhetsmessige grunner, å ikke sykle helt i kanten. De har like mye rett til å ferdes på veien som bilister. Bilistene skal krysse den gule linjen om de skal kjøre forbi. Høres ut som om du HI har problemer med å forholde deg til trafikkreglene.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #9 Skrevet 14. mai 2011 Hvis du leser veitrafikkloven så ser du også at man ikke skal være til hinder for annen trafikk. Derfor burde syklister og mopedister, på samme måte som traktorer, som ikke kan holde fartsgrensen på den veien de er, vike til side med jevne mellomrom og slippe andre trafikanter fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå