Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #27 Skrevet 14. mai 2011 ammemamma=) første ble ammet i 19 mnd. var kun morgen og kveld på slutten, og han måtte itillegg få litt nutramigen på flaske innimellom. (masse allergier på han, og stress på mamma pga det, så ble mindre melk) sluttet å amme ved 19 mnd pga press fra familien...di syns jeg var ekkel! andre barnet mitt er rett over 16 mnd nå, og får pupp om morningene enda. er ikke masse melk igjen i puppa, men hun får så lenge hun vil ha=) hun har også fått litt mme itillegg pga jeg hadde ikke nok melk.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #28 Skrevet 14. mai 2011 jeg har vært begge deler! men mest flaskemamma. det blei aldri nok melk hos meg.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #30 Skrevet 14. mai 2011 Flaskemamma og de blir jeg med mine neste barn også.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #31 Skrevet 14. mai 2011 Flaskemamma med første barnet, ammemamma nå med andremann
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #32 Skrevet 14. mai 2011 ammemamma til de var 6 og 9 mndr.. så flaskemamma etterpå.. fordi de nektet mer mammamelk når mens kom.. nr 3 er ammebaby så langt, 4,5 mndr.. men er ikke fremmed for at han blir flaskebaby etter hvert da jeg må tidlig ut i jobb
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #33 Skrevet 14. mai 2011 Jeg er som Ole Brum og sier ja takk begge deler. :-) Har ammet, men gitt tillegg i perioder når det har vært nødvendig pga brystbetennelser, lungebetennelse osv. Pumpet meg og kastet da melken, fortsatte å amme etter kuren, men måtte da en periode kombinere det for å øke produksjonen.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #34 Skrevet 14. mai 2011 Førstemannn ble fullammet i 4 mnd. Andremann er flaskebarn, og det synes jeg er MYE mer lettvindt;)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #35 Skrevet 14. mai 2011 Jeg ammet min første og håper å få ammet denne også. Jeg elsket den nærheten, roen og enkeltheten i det å amme. Så vet jeg at det er bra for babyen å få i seg spesielt den første råmelken for immunforsvaret det første året sin del. Jeg ammet til min første var rundt 5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #36 Skrevet 14. mai 2011 Flaskemamma. Han har forøvrig verken eksem, allergi eller astma. Han er 3 år og har så og si aldri vært syk.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #37 Skrevet 14. mai 2011 Mine barn har fått mm/mme kun første leveår - deretter kumelk. Altså ingen amming eller morsmelkerstatning etter sånn ca 1 år. ;-) Eldste er snart 7 år, og han ble både ammet og fikk flaske/ mme. (Sluttet å amme etter heftig brystbetennelse - fikk aldri produksjonen skikkelig i gang igjen...) Andremann er halvannet, og ble ammet "hele veien", med innslag av flaske/ mme mot slutten, for å trappe ned ammingen uten spreng, brystbetennelse e.l. Minsten er nyfødt, og blir ammet. Kommer til å amme så lenge det lar seg gjøre og er mest praktisk og lettvint for både barn og mor! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå