Gå til innhold

Legebesøket mitt:(


trønderveitja1987

Anbefalte innlegg

Har hatt litt blødninger, veldig mørkt blod! Det har ikke vært mye, men litt i den siste uken. Så jeg tok meg til mot og bestilte jeg legetime. Noe jeg ikke er så komfortabel med.

Så når jeg kom på legetimen når fortalte jeg: at jeg var ca 7-8 uker på vei, og hadde den siste uken hatt disse mørke blødningene, og litt svake mens smerter helt neders i underlivet.

Det denne kvinnelige legen sa til meg var at dette var normalt, og det var kun livmoren og slimhinnene som var i utvikling med svangerskapet. Jeg fortalte hvor redd jeg var, og dette var min førstegang , og vet ikke helt hva jeg skal forvente meg.

Denne kvinnelige legen gjorde ikke mer, hun ville ikke engang rekne ut hvor langt på veg jeg var, hun sa bare at det var normalt og blød. Så spurte jeg henne om når jeg skulle komme tilbake, og det viste hun ikke.

 

Jeg dro til legen for at hun kunne berolige med litt, men føler meg egentlig værre etter denne legetimen. Er det slik det skal være?

 

Har noen av dere opplevd dette? Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

NEI, så absolutt ikke, slik skal det ikke være! krev ultralyd, så du får se at alt er bra med den lille, så du kan slappa av og nyte svangerskapet, og ikke engste deg!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill deg en ultralyd over helga. Det skal jo ikke være sånn. :( At hun ikke engang kunne svare deg på når du skulle komme tilbake var jo utrolig dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt din frustrasjon. Når man er i en slik situasjon er man ekstra sårbar og da er det greit om legen tar en på alvor. Selv har jeg opplevd det samme som deg og hatt brune blødninger - siste gangen ganske mye. Begge gangene fikk jeg tatt blodprøver for å måle hcg-nivået. Ved siste måling var hcg-nivået så høyt at det knapt var målbart - ble veldig glad for det. Så jeg tror brune blødninger stort sett er ufarlig - men uansett - så var dette ganske uproft av din lege.

 

Ønsker deg masse lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville vel ringt til gynekolog eller noe å fått en ultralyd, det er jo ikke for å skremme deg, fordi det er jo mange som blør sånn som du har gjort, uten at det er noe galt, snakka med ei venninne i stad hu også blødde, nå er hu 30 uker på vei og babyen er frisk som en fisk!! :) hu også kom inn på ultralyd... jeg blødde også sist jeg var gravid, men da.. jeg gidder ikke gå inn på det, jeg måtte avbryte i 5. mnd, men det hadde INGENTING med blødninger å gjøre, men jeg kom iallefall inn på ultralyd da jeg blødde, det bør du også kreve som noen skreiv under her, fordi legen kan vel ikke si med 100% sikkerhet om ting er bra eller om ting ikke er bra, uten å a skjekka deg... det går her sikkert fint, men du burde ta deg en tur innom ultralyd bare for sikkerhets skyld, og for din egen del =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange leger kan være skikkelig ufølsomme. Jeg anbefaler deg å ringe jordmor neste gang du har spørsmål. Du kan også bytte fastlege. Ett annet alternativ er å gå hos privat lege som feks Aleris. Der kan du få ultralyd når du selv vil. Legene der er også veldig flinke og forståelsesfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gå tilbake og be om henvisning til tidlig UL, og om du ikke får det, gå privat. Kan være lurt for å roe ned litt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...