Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Er det større sjanse for ett barn å få astma hvis foreldrene røyker? Ett vennepar av meg har to unger med astma, der røyker begge foreldrene. Vi røyker ikke noen av oss, så lurer på om det er noe "fare" for at mine får det?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 Astma kan trigges av røyking,men en annen viktig faktor er arv.Hverken jeg eller min brors familie er røykere,men likevel har våre barn fått astma. Hos oss er det en arvelig faktor som spiller inn.Hvis dere ikke har atopiske sykdommer selv,er det lavere risiko for at barna får det. Vennene deres burde slutte å røyke,røyking og astma hører ikke sammen.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #3 Skrevet 14. mai 2011 Her i huset røyker ingen, og jeg har fått ett astma-barn!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #4 Skrevet 14. mai 2011 Går mye i arv. Alle i min familie, forutenom mamma, har astma, og da snuppa mi ble 3 mnd, oppdaget vi det hos henne også. Faren røyker, men aldri inne eller i nærheten av henne. Så det er arv. Men sitter folk inne å røyker med barn, er det en selvfølge at det trigger luftveiene/lungene til alle.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #5 Skrevet 14. mai 2011 Går mye i arv. Alle i min familie, forutenom mamma, har astma, og da snuppa mi ble 3 mnd, oppdaget vi det hos henne også. Faren røyker, men aldri inne eller i nærheten av henne. Så det er arv. Men sitter folk inne å røyker med barn, er det en selvfølge at det trigger luftveiene/lungene til alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå