Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Mor jobber 100%, far jobber 100% Mor jobber vanlige dager 9-16 eller 9-17 Far jobber 14-22 Far vil ha barnet på 10 mnd hver dag fra mor drar på jobb, til han begynner på jobb klokka 14.00. for så å levere han tilbake til mamma, der mor bor for tiden. Han slipper altså å stå opp med gutten å slipper å legge han på kvelden. han har heller ingen mulighet til det. + at han vil ha han annenhver helg. Far krever 50% omsorg for barnet. Mens mor ønsker ikke at far skal ha barnet hver dag. (synes det blir for mye frem å tilbake for den lille gutten, noe far ikke forstår! ) Far har aldri vist noe som helst interesse for å stå opp med gutten eller legge han på kvelden mens mor å far fortsatt var sammen. Og far hadde heller ikke tålmodighet til å leke med gutten mer en 1 time. Da måtte han plutselig gjøre andre ting. Har far rett på delt foreldreomsorg? Og hvordan skal han kunne klare det med den jobben han har?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Ungen er 10 mnd, 50/50 er ikke å anbefale da. Ut i fra det du skriver skjønner jeg ikke helt hva som skjer fra 14-16. Da er jo både mor og far på jobb!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #3 Skrevet 14. mai 2011 Nei, ble kanskje litt dårlig forklart det der.. men altså.. far leverer baby til MIN mor, der jeg bor for tiden. Hun passer babyen til jeg er hjemme fra jobb.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #4 Skrevet 14. mai 2011 Syns det høres ut som en grei løsning og en fin måte for far og barn å få mer tid med hverandre. Bedre for barnet at far passer enn bestemor. Syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #5 Skrevet 14. mai 2011 Om du likevel må ha barnepass de timene, så kan vel far ha ungen? Så lenge det ikke er du som har barnet, så er vel far like god(eller bedre) enn barnehage eller dagmamma. Ungen må jo være et sted mens du jobber. Hvorfor ikke far?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå