Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Er det ved vannavgang eller rier? En venninne av meg mener at fødselen da hun fødte datteren sin varte i 54 timer. Men da gikk vannet natt til mandag, hun ble satt i gang ettermiddagen dagen etter(altså på tirsdag), men fikk ikke skikkelige rier før utpå natta, og jenta ble født på morgen(onsdag), 54 timer etter vannet gikk. Jeg er litt i tvil på om fødselen hennes virkelig er på 54 timer.. Selv fikk jeg rier 18 timer før datteren min ble født, men sier ikke at fødselen startet før jeg kom på sykehuset ca 10 timer før hun kom til verden... Og neida, det er ingen konkurranse om hardeste fødsel eller noe sånt, syns bare det er litt misvisende av venninnen min å si antall timer, uten å si noe mer om hendelsesforløpet.. Hehe, jeg er sikkert veldig rar!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Man er i aktiv fødsel fra 3 cm. Så jeg var i fødsel litt under 3 timer. Men hadde i underkant av 8 timer fra første murring. Derimot hikk det 23 timer fra modningskapselen var på plass til babyen var ute. Jeg sier fødselen tok 8 timer, men var i aktiv fødsel i underkant av 3. At venninna di var i fødsel i over 50 timer er derimot forferdelig overdrevet. En er ikke i fødsel selv om vanner er gått. Da kjenner jeg i så fall ei som hadde en fødsel som varte over en uke.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 selv om vannet er gått er man ikke nødvendigvis i fødsel. hun kan si barnet kom 54timer etter vannavgang men hun kan ikke si at hun var i fødsel i 54 timer.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Jeg gikk med 4 cm åpning i flere dager før det skjedde noe mer, men var absolutt ikke i aktiv fødsel. Kom på sykehuset og hadde 7 cm åpning, de siste 3 cm tok 9 timer(mistet riene, og måtte få noe intravenøst før å få de i gang igjen), og deretter en time med pressrier,, HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Man sier at man er i aktiv fødsel når man har regelmessige rier og åpning på 3-4cm. (ifølge skoleboka mi) Vannet mitt gikk ett døgn før barnet var ute men alikevel var jeg bare i aktiv fødsel en ca 4 timer.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Er jo forskjell på hva vi legger i ordet fødsel. Er det snakk om aktiv fødsel eller bare fødsel? For aktiv fødsel starter jo ikke før åpninga er 3-4 cm. Men noen vet jo ikke når de fikk den åpninga, og noen har det jo helt for jævlig i tida før denne åpninga. Mtp vannavgang så er det vel vanglig å si xx antall timer fra vannet gikk, og ikke at fødslen varte i xx antall timer (utifra når vannet gikk). Så jeg ville si at det er feil å si at venninna de har hatt en 54 timers lang fødsel. MEN, på en annen side, en kvinne som faktisk har rier i lengre tid før hun når 3-4 cm synes jeg greit kan regne med de timene i dagligtale.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #7 Skrevet 14. mai 2011 Fordi det gikk fire timer fra fire cm, står det i mine papirer at jeg hadde styrtfødsel. Jeg er ikke enig i den definisjonen, altså! Fra første murring til barnet var ute gikk det 36 timer, men jeg mener ikke fødselen varte så lenge. Jeg var på sykehuset i seks timer, da fra 2-3 cm. Jeg sier sjelden at fødselen varte så og så mange timer. Jeg sier jeg hadde et døgn med modningsrier som gjorde at jeg ikke sov og var sliten da jeg kom inn på føden, og at det gikk veldig fort på slutten og ble mye styr, så det var ingen god opplevelse. Men stort sett sier jeg ikke noe med mindre det er folk jeg kjenner godt.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2011 #8 Skrevet 14. mai 2011 Med min første startet det med rier som varte i 46 timer før baby ble født. Altså 46 timer med rier. Med andre startet det også med rier og 11 timer senere var baby født. Med tredjemann startet det med vannavgang. Men ingen rier. 48 timer senere ble jeg satt i gang og da tok det 3 timer før baby ble født. Sistemann sin fødsel regner jeg som 3 timer, for jeg hadde 3 timer med rier og ikke 51. Selv om det tok 51 timer fra vannavgang til fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå