Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 ... må man ha det på andre også? Blir det rart med et langt og et kort navn? Føler at det i dagliglivet er litt slitsomt med dobbeltnavn, og vet ikke om jeg orker to dobbeltnavn:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Nei, det trenger man da ikke. Jeg har dobbeltnavn, broren min har ikke. Aldri tenkt over det. Tror det er litt nymotens greie å være så opphengt i det. Ta det navnet dere liker
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 vi har dobbelt navn på de 2 første, å venter nr 3 nå.. å har fått høre fra "alle" at vi må dobbelt navn på nr 3 også... Vi kommer nok til å velge dobbeltnavn på denne babyen å, men føler ikke vi må. Men at det blir mest riktig ettersom de to første har det. Når barna blir eldre kan de jo selv velge feks å bare bruke ett av de.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Slitsomt i dagliglivet med dobbeltnavn? Hæ? For min del er det ihvertfall andre og kanskje viktigere ting som gjør meg sliten! Og nei, barn nr. 2 trenger ikke ha dobbeltnavn selvom barn nr. 1 har det.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Det må man ikke. Synes det er merkeligere når en familie på 5 har doble navn over hele fjøla, og det blir for mye navn å huske/bruke til daglig.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Hehe, mente ikke slitsom som i "slitsomt". Så er andre ting som gjør meg mer sliten ja. Burde nok ha skrevet tungvint;) Er liksom lettere å rope på Emma enn å rope på Othelie Marie.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Nei, jeg og min bror har doble navn,men vår søster i midten har et navn(som er kort og enkelt). Har egentlig aldri reagert på dette......
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Mine tre har alle dobbeltnavn. Det første er "norskt", mens det andre er internasjonalt. Bruker kun den første fornavnet til daglig. Når jeg skal ha dem til å høre etter for 3 dje gang, brukes derimot megge navnene med ekstra trykk...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Vi har på alle tre. Men bruker aldri mellomnavnet.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #10 Skrevet 13. mai 2011 Nei jeg syns ikke det - jeg er vokst opp med at storesøster har fornavn, mellomnavnavn og etternavn, storebror (mellomst) har fornavn etternavn og jeg som har fornavn mellomnavn/etternavnet til mamma og etternavnet(til pappa). tenker ikke noe over at det er forskjellig, sånn er det jo bare:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå