Gå til innhold

Fortell meg det du vet om iPod Touch

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far fant ut at den fineste gaven jeg kunne få til bursdagen var en iPod Touch. Verken jeg eller han har noen som helst teknisk innsikt...huff...

Jeg har jo fått med meg at det går an å legge inn musikk på denne lille dingsen. Men hvordan gjør man det - og blir det ikke fryktelig dyrt??

Har forstått det at noen har spill på den også - men hvor kjøper man det da?

Fortell meg alt som kan være både nyttig og unyttig. Tror denne er for dyr til å bli liggende i en skuff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en tidligere versjon enn den som selges nå. Jeg legger inn musikk på itunes, og så synkroniserer man med ipoden. Kan legge inn musikk du har på cd feks, kjøper man musikk via itunes koster det rundt 10 kr pr sang.

For å legge inn spill går man til app store, via å trykke på knappen på skjermen. Da kan man få opp gratisspill feks, og kjøpe spill som koster fra 6 kr. Det er så og si selvforklarende;) Min 4-åring bruker den daglig, og spiller spill, hører på musikk etc. Han legger ikke inn noe da, men ellers er terskelen for å "komme på" veldig lav, bare prøv deg frem;)

Den er topp som musikkspiller:) Spillene er tidsfordriv, så du trenger ikke legge inn noe. Vi har trådløst nett hjemme, og da bruker jeg den til internett, kommer rett på nett ved å trykke på safariknappen. Sender mail også, via yahoo. Har også lagt inn feks tv-program, været er tilgjengelig. I motsetning til iphone har den ikke wifi, så du kan ikke bruke nettet hvis du ikke er hjemme, eller et sted hvor du kan bruke trådløst. Les gjerne litt om den på www.apple.no Lykke til!:)

Skrevet

OK. Det høres jo lovende ut. Men hva er itunes, og hvordan ligger man musikk inn der og hvordan synkroniserer man med ipoden? Vil ikke dette koste noe da?

Skrevet

Du laster itunes ned fra nettet til din datamaskin. En stund siden jeg gjorde det, så husker ikke detaljene. Når det var installert, satte jeg cd'ene mine inn i datamaskinen og så overføres sanger direkte. Da kan du selv gå inn i itunes og lage spillelister etc. Det koster ikke noe hvis du ikke kjøper sanger etc. Ipoden kobler til maskina, og så synkroniserer den automatisk, eller du kan overstyre i itunes:)

Skrevet

Første gang du plugger ipoden i dataen, vil dataen laste ned iutunes. Det er gratis å bruke, hvis du ikke vil kjlpe sanger, spill etc da:) det er veldig selvforklarende bare du kommer i gang:)

Skrevet

Så det er kanskje håp for meg selv uten teknisk innsikt i det hele tatt :)

Takk for hjelpen folkens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...