Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Småen vil ikke lenger ta brystet (er 3 mnd). Oppdager nå at jeg blør litt etter å ha pumpet meg. Tror ikke at det har blandet seg med melken, men er ikke sikker. Men er så usikker på om jeg bør kaste melken eller om det fortsatt er greit å gi han. Skal sies at jeg sliter med pumping også. Kommer så utrolig lite, må slite 20 min for ca. 40 ml. Noen som har noen formening?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Bare gå over til tillegg. Det der er kun å slite deg ut på. Ungen vil klare seg utrolig godt på tillegg, og da også ha en mor som ikke stresser sånn med maten
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Har lurt litt på om jeg skal gå over til tillegg. Har prøvd litt på kvelden. Men det er så mye allergier i vår familie, og vil derfor så gjerne gi mm så lenge som mulig. Kanskje det nettopp er det at jeg stresser med det som gjør det vanskelig... HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Glem det med allergier. Enten kommer de, eller så kommer de ikke. Jeg har et barn som har vokst opp på tillegg, og et ammebarn(som aldri har smakt tillegg). De har lik helse Ikke ødelegg deg selv. Det er mitt råd Vet tanken og følelsene dine, men glem dem Hilsen første nn som svarte deg
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Jeg ammet datteren min i 17 mnd...Hun er full av allergier. Sønnen min ble ammet i litt over to mnd og han er ikke allergisk i det heletatt:) Det kan jo selvfølgelig bare være tilfeldig, og amming kan sikkert gi en viss beskyttelse. Men det er ikke sånn at man garantert får allergier hvis man ikke blir ammet.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Et lite tips når det gjelder pumping som kan gjøre det lettere å få ut melken om du ønsker å fortsette: Legg varme kluter eller rispose på brystene og len deg tilbake og slapp av et minutt eller to rett før du skal pumpe. Tenk på babyen som suger. Når du pumper det ene brystet, så stimuler brystvorten på det andre brystet samtidig med fingertuppene. Dette hjalp meg veldig med å få i gang utdrivingsrefleksen. Da kom det først litt, så holdt jeg på litt til, og så kom det masse mer. Du kan også prøve ammete eller be legen om resept på nesespray ( husker ikke hva den heter). Ikke gi opp med å få han til å ta brystet. Min nektet å ta det ene brystet, men ville ha det andre, så jeg ammet i 9 mnd på bare favorittpuppen :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Takk for fine svar. Skal prøve noen av rådene, ihvertfall ikke tenke så mye på allergiene lenger. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå