Gå til innhold

er bilstolen for stor? og trenger tips om nakkestøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat bytta til bilstol for 3-åringen. Til en besafe izi up (15-36kg). Sitter fint i den men når hun sovner detter hodet fremover og "under" sidestøttene. Har justert den til lavste nivå, trodde jenta skulle vere stor nok, men ble litt usikker om dette kunne vere farlig??

Lillebroren slenger også hodet fremover når han sover i sin besafe izi combi 9-25kg.

Har en sånn hodestøtte som man kan ha rundt nakken men den er så tykk bak så den hjelper ikke. Har sett noen som er helt flate bak nakken (sånn jeg ser det er det en forutsetning for at man skal kunne legge hodet helt bak). Vet ikke om noen skjønner hva jeg mener men lurer ihvertfall om noen har erfaring med disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bestilt dette til datteren vår som blir 4 i august vi har riktig nok ikke tatt det i bruk enda siden vi ikke har fått det men de sa det var veldig bra i butikken. Min kusine har det også til sin datter som snart blir 4 å tror hun har sittet i det siden hun var 3 år, hun sa det var ett supert sete å hode datt ikke fremover, men slik jeg forsto det på henne skulle man kunne vippe det litt bakover ved hjelp av en hempe eller noe lignende på siden. Kansje du kan sjekke det i bruksanvisningen ?

Eldste slenger også hode fremover i sitt besafe izi combi sete, hun sover så utrolig tungt at hode detter freover uansett om hun sovner med det fint bakover. Vi brukte en del nakkestøtte på henne om vi skulle kjøre langt å det funket helt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...