Gå til innhold

Skrivemåte på navn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Isabel

Isabell

Isabelle

 

ja hvordan ville dere ha skrevet det?

en liten diskusjon her mellom meg og sambo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer jo an på om du vil ha trykk på L i slutten av navnet.

 

Isabelle har jeg alltid sett på som et eget navn

Skrevet

Vi skal ha dobbelt navn..

så skal ha ett navn først, så isabel/isabell/isabelle-...

Skrevet

Isabel, siden det funker greit både i Norge og internasjonalt. Men jeg mener vel at Isabell er mest korrekt her til lands.

 

Isabelle vil bare bli uttalt på ulike måter og måtte staves ever after.

Skrevet

Isabell

Skrevet

takk for svar begge to!!

jeg tenker Isabel, men sambo mener Isabelle...

 

Flere med synspunkter?

 

Skrevet

Min datter heter Isabelle, og jeg angrer noe voldsomt på at jeg lot meg overtale til det.. vi må alltid stave det + at både hun og en til i klassen over blir ertet fordi de andre barna mener hun heter Isa-----belle, og sier det i to ord. Ikke veldig alvorlig, men likevel svært plagsomt ;)

 

Jeg ville nok skrevet Isabel :)

Skrevet

Takk for svar! ja er som du over her sier, jeg tenker.. at hvis vi bruker isabelle, så må vi nok ofte stave navnet...

Så da vil jeg ha Isabel.. men da mener sambo det blir mer riktig å skrive Isabell.

 

at det skulle være så vanskelig da =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...