Gå til innhold

Noen som kastet opp under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kastet opp mellom hver ri når det ble ordentlig intenst sist gang. Jeg lurer på om det kan være reaksjon på lystgassen (håper det). For hvis ikke var det kanskje reaksjon på smerte...? Noen andre med erfaringer eller tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kastet opp før jeg fikk lystgass, så jeg regner med at det var pga smerte.

Skrevet

Jeg kastet opp under en av mine fødsler men vet ikke om det var smertene eller lystgassen.

Skrevet

Jeg kastet opp med førstemann, men ikke med andremann. Var like vondt men følte uansett jeg hadde mye mer kontroll på tingene. Tror jeg kastet opp med førstemann fordi jeg ikke hadde kontroll og alt som skjedde var nytt, vondt og skummelt.

Skrevet

jepp. under begge fødslene.

Skrevet

Pokker! Det høres jo ut som det er mest smerterelatert oppkast her... Finnes det noe som kan hjelpe mot det?

Skrevet

Går gjerne for din variant, fru H! Mer kontroll og mindre oppkast denne gangen. :)

Skrevet

Jepp, kastet opp rett etter at jeg fikk noen drag av lystgassen, jeg tror det var pga gassen, mens jm mente det var pga smertene. Kastet opp kun 1 gang, ikke noe mer etter at jeg sluttet med lystgassen.

Skrevet

Jeg kastet opp under første fødsel (hadde ikke lystgass), det er en veldig vanlig reaksjon på riene.

Skrevet

Jeg kastet opp to ganger i løpet av fødselen med første mann ( venter nummer tre nå), men ikke med andre mann. Jeg brukte lyst gass begge gangene. Jeg kastet opp FØR jeg hadde begynt med lyst gassen, så for meg handlet det nok om en reaksjon på smerte... har venenr som har opplevd det samme.

Skrevet

PS. tror det er et godt peong dette med følelsen av kontroll. Med andre fødsel fikk jeg ikke panikk, og var mer forberedt på det som skjedde. Kan hende var det derfor jeg ikke kastet opp da.

Skrevet

Med nr1 kastet jeg opp mens jeg fikk lystgass så jeg regnet med det var pga den. Men med nr2 så kastet jeg opp uten at jeg hadde vært i nærheten av lystgassen så jeg tror nok desverre at oppkast i forbindelse med fødsel ofte er smerte relatert.

Skrevet

Har ofte kastet opp første dag av mens,så regner med at jeg kan spy under fødsel.. Hehe.

Skrevet

Under fødselen kan nervus vagus bli stimulert (nerve), som gjør at man kaster opp... Svært enkelt forklart...!!

Skrevet

Kastet opp under første fødsel da jeg tok lystgass.

Har født to ganger etterpå uten lystgass og uten å kaste opp, så tipper det var den.

Dvs at jeg ikke ønsker lystgass denne gangen heller :)

Skrevet

Jeg kastet opp under første fødsel, vet ikke hvorfor... Fikk lystgass begge gangene

Skrevet

kastet opp under 3 fødsel pga smerter.. og han kom FORT!!! var smerter av en annen verden

kastet opp pga smerter 3 uker senere også.. da nyrebekkenbetennelse.. Like vondt som fødselen =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...