Gå til innhold

faen!!! blir så forbanna!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

min søte lille TRASS 4åring har begynt med at h*n skal ha mat, spiser opp det lille h*n får (små spist).

å sier h*n vil ha mer, mer får h*n....

spiser en bit å sier h*n er mett...

da jeg sier du ba om mer mat da kan du spise litt til..

da begynner h*n å le.... sier na na na na na *erter*

jeg vil ikke... når jeg sier nei da er det NEI!!! osv.....

dette skjer hver gang h*n skal ha mat!!!!

er så lei av å kaste så mye mat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sett det h*n ikke spiser i kjøleskapet med folie over og server det til neste måltid, da går det over i løpet av et par dager.. utrolig kjedelig å spise rester nemlig ;) men lurt å si fra at du kommer til å gjøre det før du smører mer mat når h*n ber om det, så kan h*n selv velge om h*n er mett eller ikke :)

Skrevet

Hvis h*n gjør dette hver gang, så burde du vel lære, ikke gi h*n mer mat da vel, når du vet h*n ikke spiser opp alikevel ;) Kanskje barnet lærer til slutt..

Skrevet

Tenk hvis h*n virkelig er sulten? Kan jo ikke nekte barnet mat da.

Synes det var en god idè det der med rester.

Skrevet

Om ungen gjør dette hver eneste gang så bare putter du bittelitt på tallerkenen på porsjon nr 2!

Og hvorfor må du kaste maten, har dere ikke kjøleskap eller fryser?

Skrevet

Kaste så mye mat? Det er kanskje snakk om en halv brødskive eller?

Herregud så mye rare mennesker det er her inne....

Skrevet

Vi har hatt samme problemet er at han spurte om mer mat uten å kjenne etter om han orket mer. Han ertet heldigvis ikke når jeg spurte hvorfor han da ba om mer, men han spiste nesten aldri noe av posjon nr 2. Jeg begynte å be han kjenne etter om han fortsatt var sulten når han ba om mer og da sa han ofte at han ikke var sulten likevel. Etter en liten stund har det blitt sånn at han spør om mer mat kun når han faktisk orker mer.

Skrevet

Syns det er litt sært å bli forbannet på at 4 åringen din ikke helt har kontrol på hvor stor magesekken hans er.. det kan være veldig vanskelig å forstå om man er sulten eller mett... (noen klarer aldri å kjenne det, bla. meg..) Du må nok bare være tålmodig med barnet ditt.. så var det noen som påpekte noe om kjøleskap!!! (meget godt tips... som burde blitt tatt imot med glede)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...