vildejenta Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Jeg drikker mye cola, og vet at det ikke er bra for hverken kropp eller tenner.. Har prøvd å kutte cola mange ganger, og heller drikke saft eller vann, men klarer det bare noen uker.. Er liksom ingenting annet som er like godt å drikke som brus.. :-p Jeg vet jo at dette går bare på viljestyrke, og jeg trenger ingen belæring i hvor usunnt det er.. Andre som har vært skikkelig colaavhengige og har klart å slutte? Har dere noe tips til meg?
ISA Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Sluttet for en uke siden, tidligere har jeg ikke klart det- men merket at kroppen min ikke hadde det bra-drakk en og en halv liter daglig. De første dagene fikk jeg en murrende hodepine som ikke gikk vekk-det ble bedre etter dag tre og nå etter 7ende dag er det borte. Jeg sa til kroppen min at jeg ikke gadd høre at den skrek etter Cola, mitt liv og jeg bestemmer-var beinhard mot meg selv og skal fortsatt være det- drikker farris, og vann med fruktbiter. Etter en uke har jeg gått ned 3 kg....
Gjest Milla og Honningkrøllen Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Woow, 3 kg ned på en uke!! Mannen min og jeg har også drukket mye brus gjennom hele uka, og nå har vi sammen godt inn for å kutte ned. Vi har ikke kuttet det helt ut, men det er forbudt å drikke cola og annen brus i uka!! Jeg må faktisk drikke melk når jeg blir for brustørst, og på meg funker det ganske bra. Jeg er uansett veldig glad i melk. Lykke til! :-)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Har det på samme måte selv, har egentlig ikke vært stordrikker av brus, men siden jul har det tatt helt av. Kommer nå til å skjerpe inn, og tenkte å gjøre det ved å rett og slett ikke ha brus i hus i hverdagene, og kun ha 1 flaske som skal vare hele helga. Kjøper farris i stedet, ellers går det mest i vann.
OsloMor Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Tror det er koffeinen i Cola som kroppen skriker etter når man ikke drikker det (i tillegg til sukkeret sikkert). Kanskje en kopp god kaffe kan hjelpe på hodepinen? Jeg drikker kaffe hver morgen, og får en intens hodepine dersom jeg ikke drikker den koppen.
lavendelblomst Skrevet 14. mai 2011 #6 Skrevet 14. mai 2011 Det er to ting i cola som er avhengighetsskapende: koffein og sukker. Drikk kaffe, te eller lignende som har koffein i seg. Hvis du liker å drikke noe med smak så kan farris med eple juice kanskje hjelpe? Evt så kan du snakke med legen din, det høres kanskje rart ut, men mulig legen kan hjelpe..
NormaJean Skrevet 14. mai 2011 #7 Skrevet 14. mai 2011 Jeg har slitt med det samme, er helt cocaholiker..... En gang forsøkte jeg å kutte tvert, herregud, fikk dundrene hodepine og var skikkelig uvel. Snakk om sjokk for systemet. ;-p Denne gangen har jeg heller bare redusert forbruket og forsøkt å holde drikingen til helger/selskap og da i moderate mengder. Forsøker også å drikke noe annet enn cola, feks solo eller sprite. I går kveld drakk jeg kun 2 glass solo til middagen/tv kosen. Stor forbedring fra ca 1 1/2 liter cola på få timer:-) Ellers drikket jeg fun light med bringbærsmak når jeg vil kose meg. Jeg har gått ned 1 1/2 kilo på å kutte ut sjokoladen og redusert brusdrikkingen min på bare 2 uker!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå