Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Er d noen her med erfaring med strptokokker i underlivet ved graviditet?? Kjente jeg ble veldig engstlig når jeg på få antibiotika intravenøst under fødslen så ikke baby skal bli syk
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Det går nok helt fint skal du se har ei venninne som har dette, og de visste det ikke når hun skulle få det førstte barnet sitt, og mistet dessverre det barnet... Men med nr to så fikk hun behandling under fødsel og ble holdt under oppsikt i tiden før termin, det gikk helt fint! Så så lenge de vet at du har det så går nok dette bra. Men be de om å holde deg under oppsikt den siste mnd da du kan få litt åpning før fødselen starter, men dette har du kanskje allerede fått info om. Lykke til, og husk dette er som regel kun farlig i de tilfellene de ikke vet at den gravide har dette.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Å herregud,mistet hun baby, kjente jeg ble enda mer engstlig, jeg kjenner jo så lite liv nå skal virkelig be om ekstra oppfølging fremover, er i uke 27. Takk for svar HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 jeg hadde dette under graviditeten helt på slutten. Tok test en uke før jeg fødte ca, men fikk ikke svar på prøven i posten før 2 dager etter jeg kom hjem fra føden med en sprellevende, frisk bebis. Så altså gikk det helt fint her. Bare ble litt irritert over at de ikke klarte finne ut dette før fødsel da jeg leste på brevet som kom at det kunne være farlig uten behandling. Men gikk helt fint her. Så det går nok bra skal du se
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 puh... 17.44, d hørtes bra ut, jeg er glad for at de fant d ut for da går d ann å forebygge, men kjempe ekkelt, kan d være en ide`og be om keisersnitt eller har ikke d noe å si?? HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Jeg skal på kontroll på AHUS for kontroll da jeg tidligere har hatt infeksjoner av streptokokker og gule stafylokokker i underlivet. Marerittet mitt er at det skal påvirke baby, eller at jeg skal få kraftig infeksjon i rifter/klipp etter på, da dette tidligere har vært utrolig smertefullt og jeg har gått på sterke antibiotikaer som sikkert ikke er bra når man ammer. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Ja, uff, jeg kan gå igjennom mye jeg, men vil jo ikke at babyen min skal bli syk eller i værste fall dø men hva tenker du ang keisersnitt da 18.31?? HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Høres skummelt ut. Hvordan merkaer man at man har streptokokker i undelivet?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Streptokokker er en del av normalfloraen, en tredjedel av alle kvinner har streptokokker i underlivet. Det er ikke sykdom, og ikke farlig. Men skal ta forhåndsregler ved spesielle tilfeller/fødsler, dvs. for tidlig fødsel. Gravide testes ikke rutinemessig for dette.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #10 Skrevet 13. mai 2011 Ikke engst deg unødig! 1/3 (tror jeg det var) av alle kvinner har streptokokk b i sin normal-bakterieflora, og det skaper problemer for ytterst få av dem. Det er kun når bakteriene blir veldig mange at det skaper problemer. Jeg råder deg til ikke å google, for da blir du antakelig unødvendig skremt av noe som skjer med ekstremt få... Selv har jeg også streptokokk b i min normalbakterieflora. I første svangerskap hadde jeg mange urinveisinfeksjoner pga dette og fikk også premature rier i uke 28 pga denne bakterien. Heldigvis roet riene seg ned etter en uke sengeleie med riehemmende midler, og babyen kom når den skulle. Tok ks av andre grunner. I svangerskap to fikk jeg påvist urinveisinfeksjon med streptokokk b allerede i uke 6, og tenkte at nå skulle jeg gjøre det jeg kunne for å unngå masse urinveisinfeksjoner resten av svangerskapet. Tok derfor masse C-vitaminer (brukte sånne store som er i "rør" - lurer på om det er 1000 mg??? Lurer på om de tilsvarer 10 vanlige c-vitaminer eller noe sånt.) Tok dette hver dag hele svangerskapet gjennom og drakk masse vann for å "skylle" bakteriene ut - og masse appelsinjuice. Ingen flere urinveisinfeksjoner i dette svangerskapet - og ingen problemer med premature rier - men det kan ha vært tilfeldig. Fødselen min startet med at vannet gikk, og i og med at jeg har streptokokk b - og har hatt problemer med det tidligere - måtte jeg komme til sykehuset for å få intravenøst antibiotika umiddelbart. Tror jeg hadde intravenøs antibiotika til et døgn etter fødselen eller noe sånt. Alt gikk fint både med meg og babyen. Jeg skjønner at du bekymrer deg, for det kommer jeg også til å gjøre neste svangerskap. Men, tenk på at vi er blant de heldige få som vet at vi har bakterien og vil få behandling for det under fødsel - og dermed har ytterst liten, om noen, risiko for å få problemer med det... Det går nok bra! :-) Lykke til med svangerskapet - og kos deg istedenfor å bekymre deg!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #11 Skrevet 13. mai 2011 Tusen takk for svar 21:28 Var godt å lese om din erfaring, hjelper kanskje ikke for meg å kjøpe sånne c-vitamintab som du nevner her, men skal gjøre alt jeg kan for at dette skal gå bra Men hva med sambo da?? er han smitta også tro??
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #12 Skrevet 13. mai 2011 jøss, jeg har streptokokk b også, men jeg fikk ikke antibiotika, bare barnet mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå