Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 og jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre.. grunnen til at h'n vil dø er fordi pappaen og stemoren krangler mye og sier stygge ting til barnet, h'n sliter mye med angst og tristhet.. Men uansett hvem jeg snakker med om dette så er det ingen hjelp å få, og nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre Noen som har vært gjennom det samme, og har noen tips og ideer til hva jeg kan gjøre? vil så gjerne hjelpe lille barnet mitt
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Nekt samvær!!!! Enkelt men vanskelig. Det skjer lite, om ikke far drar det for retten. Da KAN du bli bøtelagt for sabotering av fremtidig samvær. Kontakt også helsesøster og barnevern, slik at du får forklart situasjonen der. Da har du dem på din side
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Jeg ville tatt dette opp med barnefar, barnet ditt har ikke godt av å være der dersom det er et direkte resultat at barnet ditt føler og tenker slik. Hvor mye er barnet der? Det høres rart ut om dette er den eneste årsaken til disse følelsene... Barnet kan skjule andre årsaker, så dette ville jeg funnet ut av. Jeg ville absolutt kontaktet profesjonell hjelp med en gang! Sørget for at barnet ditt får utelukkende positive opplevelser med far og stemor, dersom dette ikke går ville jeg satt i gang tiltak for å hindre at barnet har særlig samvær med far og stemor, evt at barnet kun har samvær med far uten stemor. barneværnet kan hjelpe deg med en ordning dersom far ikke forstår alvoret. Far burde også være en del av evt terapi og engasjere seg i banrets ve og vel, stemor også dersom hun er en viktig del av barnets liv. De burde sammen snakke med barnet ditt om dette, be om unnskyldning og love å ikke krangle forran barnet eller si stygge ting om/til det. Skaff barnet en hobby, ta det med ut på tur i skog og mark, lag middag sammen, bygg hytte underspisebordet osv. tips til egen-terapi: Be barnet skrive ned alle følelsene på et ark (trist, lei seg, vondt i hjertet, sint o.l) og gjør en symbolsk handling med det, grav det ned, riv det opp og kast det i havet eller annet. evt kan barnet fortelle alle de vonde følelsene til en stein og så kan dere kaste den i havet så den forsvinner. Dette kan virke litt "alternativt" for mange voksne, men etter å ha jobbet i barnepsykiatrien vet jeg at dette kan virke lindrende for mange barn.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 For all del vær forsiktig med å bland inn barneverne. Ta kontakt med fastlegen og få en henvisning til psykolog,
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Jeg har vært i kontakt med barnevernet, skolen, legen og helsesøster uten at jeg føler noen egentlig bryr seg.. Barnevernet sier jeg ikke må nekte samvær før jeg har en dom som sier at jeg kan det, men at de vil ha bekymringsmelding fra skolen også før de vil sette i gang undersøkelser. Skolen vil ikke sende bekymringsmelding fordi h'n fungerer så godt i skolen, selv om h'n er livredd alle voksne på skolen hvis de snakker med høy eller sint stemme + at h'n ikke vil leke med andre barn tilfelle de blir uvenner. Legen har sendt oss videre til sykehus for å undersøke om det er noe fysisk galt med henne, eller om mageknipen og hodepinen er psykosomatisk (mener det var det han kalte det).. Helsesøster ska jeg i nytt møte med neste uke, så vet ikke hva om skjer der.. Føler bare at dette har vært såpass ille i flere uker nå, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få fikset ting :/
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Hadde du ringt på Vakttelefonen på min bvtj og jeg hadde tatt TLF, hadde jeg sagt til deg: dersom du mener barnet ikke blir godt bok ivaretatt på samvær, og at det er skadelig for han å være hjemme hos far, bør du nekte samvær. Det er ditt ansvar som forelder å påse at barnet ditt har det bra, også på samvær. Bvtj kan ikke bestemme hvem barnet kan bo hos, heller ikke ta fra en av foreldrene omsorgen, dette faller inn under en annen lov. Derfor faller dette desverre mellom to stoler, og ansvaret ligger hos deg. Du bør kontakte advokat, og evnt gå rettens vei for å få tilsyn ved samvær, eller en annen ordning. Jeg skulle gjerne hjulpet deg mer, men desverre er lovverket slik. Men uansett, det du forteller om barnets oppførsel og reaksjoner, dersom det er sant det du sier, gjør at jeg vurderer at du bør nekte samvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå