Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Har en tenåringer som bor på tomten her.. Funker ikke at han bor hos famillien.. Og har derfor fått lov å bo her i en periode.. Har jo kjent han helt siden han var liten.. så har god kontakt..Jeg skulle være med og besøke mor, far og søskene hans idag.. Mens jeg var der, satt vi ute, vet ikke helt om jeg har sittet å gapt så mye før.. De andre barna som bor der har ingen "grenser".. (som jeg så idag da, kan jo være et unntak?) Uansett.. Tenåringen som bor her og lillesøsteren hans begynte å krangle.. Løpte etter hverandre og kasta steiner på hverandre.. Foreldrene bare lo av det.. Når lillesøsteren syns det var nok - sa foreldrene ifra til tenåringen at DA VAR DET NOK.. men hørtes ut som det var frittfram før pøbelstreker hos jenta.. De krangla mer og søsteren begynte å kalle han ende stygge ting.. foreldrene begynte og hakke på tenåringen.. og tilslutt stakk han av med mopeden.. vet at det har vært krangel og slik med foreldrene hans før og at han pleier og stikke av.. (Han har opplevd mye hittil og føler det å trekke seg unna er bedre.) men jeg frykter at jeg ikke skal få kontakt med han idag.. Hva burde jeg gjøre? jeg har jo ikke fullt ansvar før han - men han bor her og jeg misliker at han ikke lar høre fra seg.. Skal selvfølgelig vente noen timer og se om han kommer til rette, men andre ganger har det gått flere dager. Beklager meget om det er noe skrivefeil her:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Jeg tenker at du bør kontakte barnevernet, siden du lar ham bo hos deg uten at han bor på hybel der. Du bør si hvordan han har det hjemme, og høre om du kan være fostermor eller noe. Og så tenker jeg at det er ganske normalt at foreldre kjefter på den eldste i en konflikt(er selv eldst...), og at det kan føles feil for den eldste. MEN den eldste er den som har første ansvar til å stoppe. Ikke at eldste alltid skal få skylden, men som tenåring vet en bedre. Nå vet jeg ikke hvor gammel søsteren er, men likevel. Dette forventet jeg av meg selv som tenåring. Jeg har forsvart mine søsken mang en gang overfor foreldrene våre, da jeg var i tenårene. Du kan ingenting gjøre så lenge du ikke er fostermor eller noe. At du føler ansvar er en ting, men det har ikke med virkeligheten og lovverket å gjøre. Dessverre. En tenåring(under 18) kan ikke bare stikke av i dagesvis uten at noen bryr seg.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Er ikke så lett å bli fostermor,da. - Ikke hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå