Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Jeg har vært hjemme med min jente på snart 3,5 år i dag. Hun er en viljesterk jente og vi sliter med å få henne til å gjøre som vi sier. I dag hadde jeg håpet at vi skulle ha en kjempekoselig dag da jeg har vært borte noen dager med jobben. Gledet meg skikkelig til å være hjemme med henne. Men dagen har vært helt mislykket. Hun har trasset fra ende til annen og har nesten ikke hørt på meg i det hele tatt. Jeg ser hun gjør ting for å se hvor langt hun kan strekke strikken. Et par ganger havnet hun faktisk i sengen i dag. Jeg blir helt rådvill! Jeg føler noen ganger at det er helt ute av kontroll. Vi var ute på verandaen. Da tok hun med seg litt jord inn som hun satt med i sofaen. Jeg sa at vi ikke har jord inne og at hun må gå ut med det. Da kaster hun det på meg! Et annet eksempel er at vi spiste pølser til middag og hun satt og smuldret opp pølsebrød og spiste det av sofaen. Jeg sa klart i fra at hvis hun skal spise så må hun gjøre det av tallerken. Da bare fortsetter hun mens hun ser på meg. Hun har det også med å rekke tunge til meg når jeg da irettesetter henne. Det har vært mange eksempler i dag. Føler meg totalt mislykket som mamma. Hun er trassig og hører ikke på det jeg sier til henne. Bare vrir seg unna og ler/rekker tunge. Blir så lei meg og jeg skjønner ikke hvorfor det er som det er. Vi har klare grenser og hun vet hva hun får lov til og ikke får lov til. Jeg har til og med jobbet i forhold til familier og barn, men nå føler jeg meg maktesløs overfor min egen datter Trist mamma
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Dette hørtes veeeldig normalt ut Det er bare en del av utviklingen, det å løsrive seg fra mamma som total bestemmelsesmyndighet. Men kjedelig er det
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Tenker jo inni mellom at det nok bare er normalt, men man føler seg mislykket der og da. Føler heller ikke at de "virkemidlene" jeg har forsøkt virker. Hva gjør dere da når de trasser som verst og rett og slett er obsternasig? HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Irettesett der er behov for det og overse resten. Ofte er dette et rop om oppmerksomhet (selv om de får tonnevis av oppmerksomhet uten å måtte gjøre dumme ting) og det mest effektive er å la dm stå der på hodet med syltetøyskiva si...
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 ja HI dette høres ut som min datter på snart 3 år. veldig trassig og elsker å se hvor langt hun kan få dra det. men, det jeg vil anbefale deg, er å lese en bok av carolyn webster-stratton som heter De utrolige årene- en foreldre veileder. jeg fikk den i gave av mamma, og har lest den fra perm til perm på kort tid. å der står det mye bra. =) så den liker jeg å anbefale til alle foreldre=) du er ikke en elendig mamma, husk det, det er slitsomt med trassige unger som liker å teste ut grensene. men, er du bare konsekvent og står for det du sier, så blir det strax bedre, for da vet hun at du ikke er til å kødde med mine får kun en sjangse til forbedring, og gjør de ikke det må de ta konsekvensene som jeg har gitt beskjed om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå