Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Noen som har handlet fra nettbutikken hennes treasure.no ? Jeg lurer på kvaliteten på disse smykkene hun selger. Var jo utrolig mye fint. Tok det lang tid før dere fikk varene?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Aner ikke, men leste et innlegg her om denne butikken for noen dager siden,,, Sjekk ebay, for der har de samme smykkene for en BILLIG penge!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 sidene er nede.... Kanskje hun fikk kalde føtter?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Fine smykker ja, men alt er billig dritt kjøpt for under en dollar pr. stk fra Kina. Her er en fin oppsummering fra tråden på Kvinneguiden som begynte å bli veldig lang : http://www.mayhelen.com/blog.php?bid=207 Etter å ha lest den ville iallefall ikke jeg handlet hos fotballfruen..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Jeg skrev feil adresse. Det er visst www.treasures.no Hvorfor skulle hun få kalde føtter? Hi
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 At Caroline gjør et ærlig dagsverk og tjener penger synes jeg er helt greit i forhold til alle NAV avhengige kjerringer som henger her inne.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Det meste av det vi kjøper på butikker er også kjøpt billig i kina, det er sånn varehandelen fungerer. Er vel ikke værre at hun gjør det enn at andre gjør det? Eller trodde du at de smykkene du kjøper på alt fra H&M til Glitter o.l. var dyre kvalitetssmykker produsert i Norge Synes hun har fått til en fin nettbutikk jeg, ikke overpriser hun heller. Skjønner ikke hva som er så galt med å starte nettbutikk og tjene litt penger på det.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Det er dibs natur (og kvinneguidens), misunnelse og en egen vilje til å knuse alle som hevder seg litt. Skal ikke påstå at jeg følger bloggen til denne fruen, eller har sjekket nettbutikken hennes, men alt man får i Norge får man billigere andre steder, med unntak av bleier! Hjelpes for en hønskeflokk det er på disse forumene innimellom!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #10 Skrevet 13. mai 2011 Jeg vil si det er ganske overpriset når man kan bestille de samme smykkene på ebay til femtilappen med porto:) Hun tar jo et par tre hundre kroner for de samme tinene
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #11 Skrevet 13. mai 2011 Hun har satt ned prisene drastisk etter at hun fikk kommentarer på det. Ja, jeg vet det meste av smykker og klær produseres veldig billig i Kina. Men hvorfor betale 20 ganger mer for et smykke når man kan få det billig på ebay? Ikke noe jeg gidder å gjøre! Da dette kom fram at folk kan kjøpe det billigere på ebay, ble blant annet en blogger på 17år truet med søksmål av Treasures fordi hun hadde skrevet om dette i bloggen sin. Ikke særlig profesjonelt. I tillegg svarer Treasures på kommentarer fra potensielle kunder nedlatende og frekt. Så hvis du skal reklamere på et produkt så vær forberedt..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #12 Skrevet 13. mai 2011 Blir litt feil å sammenligne på denne måten også da, selvfølgelig tjener hun penger, ellers ville hun ikke gjort det. Men det koster faktisk penger å importere varer til Norge også, hun skal bestille det, få det fraktet hit, ha lagerplass til det her, ha et utsalgssted (hun betaler jo for hjelp til å lage nettside, fotograf til å ta bilder osv osv). Så skal hun kjøpe embalasje til tingene hun skal sende til kundene osv. I tillegg må hun forsikre seg mot evt ting som kan gå galt, plutselig er det en vare som ikke holder mål og hun får masse klager og må betale tilbake penger. Dette må også med i regnestykket til en butikk. Det samme må svinn. Alt dette er bakt inn i prisene til en butikk. Hun har lagt mange timers jobb i dette, bare å lage nettbutikken, nettsidene osv har hun jobbet med i månedsvis. Hun må jo ha en viss timelønn for at det skal lønne seg i det hele tatt. Det er mange som ikke vil handle fra utenlandske nettsider, her har de et alternativ. En moteglad jente som følger med på trendene finner "skattene" i utlandet og legger de frem for kundene her i Norge. Om du er veldig opptatt av å få tingene billigst mulig bestiller du selvfølgelig fra utlandet selv, sånn fungerer det i alle bransjer. Vil du ha den billigste kjøttdeigen må du sjekke prisene i alle butikkene og handle der det er billigst. For andre er beliggenhet, service osv med å avgjøre hvor man handler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå