Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Er gravid og skal ut å fly, pleier å ta valium men ikke nå mens jeg er gravid. Finnes det andre ting jeg kan ta for å holde roen som ikke skader barnet?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Jeg sliter veldig med flyskrekk, og noe som har hjulpet meg er akupunktur. Jeg får små nåler i øret f.eks dagen før jeg reiser, og disse kan jeg trykke på når jeg kjenner skrekken komme. Vet ikke om det er psykisk eller ei, men det funker bra på meg. (er bare bittesmå nåler inni biter av teip som er festet på samme måte som øredobber).
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 blir du rolig av det? Vurdere å avbestille sydenturen da jeg får helt panikk bare ved tanken på å gå inn i et fly. HAr aldri prøvd noe annet enn Valium så kanskje jeg skulle prøvd akupunktur ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Hehe, og jeg har aldri turt å ta Valium;) Men ja, det fungerer faktisk på meg. Skulle fly i 6 timer til Tenerife, og trodde jeg skulle dø uken før turen. Er så ille at man faktisk ikke gleder seg til turen, og når man først har kommet frem så gruer man seg til hjemreisen. Så disse nålene har vært redningen min, og klarer faktisk å fly uten altfor store problemer nå. Kan være verdt et forsøk ihvertfall;)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Rescue remedy spray som du får kjøpt i helsekosten. Den berger meg når jeg må fly, men det må mere enn to dusjer til ( 4 for meg, 6 for mamma).
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Det har jeg aldri hørt om, tas det inn i nese? Hehe, jer tar heller ikke bare 1 valium når jeg flyr, blir som regel 3, men kjenner det nesten ikke da jeg er så redd:( Kan jeg skade barnet om jeg ikke tar noe å sitter i flyet dritstressa i 4 timer?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Nei, du skal spraye det på tunga. Jeg blir rolig av det, men ikke trøtt eller susete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå