Gå til innhold

Kan dere LÆRE dere særskrivning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Måtte le litt for meg selv da en norsklærer lagde "debatt" om særskrivning for noen dager siden. Senere ser jeg at vedkommende har særskrivningsfeil selv, og da en av de mest vanlige;

 

alt for (ALT FOR NORGE, f.eks.)

 

altfor (for mye av noe)

 

"Du vet at jeg vil gjøre alt for deg, kjære!"

 

"Nei, nå gidder jeg ikke mer, jeg har gjort altfor mye!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se. Noen av oss har bodd 1/3 av livet sitt i utlandet og velger å fokusere på andre ting enn det å skrive rett.

 

Jeg googler når jeg er usikker men det hender ofte jeg skriver feil.

 

Kan alle mødre i Norge LÆRE seg at det er bra for barna å være i aktivitet og komme seg mer ut med barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter jo foran PC-skjermen selv, så du får komme deg ut med barna! Jeg for min del sitter her med god samvittighet, barna mine er i barnehagen (regner med at de koser seg ute der!).

 

Ja, det er faktisk litt morsomt. Norsklærer som hater særskrivning og lurer på om hun skal rette elevene på det (til tross for at hun ikke er helt stødig selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et felles forum for BIM og DIB, altså så finnes det både prøvere og gravide her, i tillegg til småbarnsmødre:) Noen jobber kanskje skift, og har fri på dagen av den grunn, så det er ikke sikkert man er sykemeldt eller trygda heller, selv om man ikke er i permisjon...

 

Ellers er jeg helt enig med HI:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...