Gå til innhold

Rier når man blir satt igang kontra "normal gang"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist ble jeg satt igang. To runder med hormonstikkpiller skulle til før det var ordentlig i gang. Hadde svært intense åpningsrier helt fra starten, veldig lange og hyppige. Stemmer det at både hyppigheten og intensiteten kan bli værre når man settes igang enn en mer naturlig gang? Noen som vet? Fikk rett og slett panikk sist da jeg ikke klarte å hente meg inn mellom hver ri...og det var altså på et veldig tidlig stadie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Med førstemann startet fødselen av seg selv 4 dager over termin. Fødselen tok 5 timer fra første ri til gutten var ute.

Med andremann ble jeg satt i gang. Fikk én modningspille. 4 timer etter pillen gikk vannet og første ri kom samtidig. DA gikk det slag i slag i 2,5 timer før gutten var ute. Knapt noen pause mellom riene og hadde trykketrang allerede etter 2 timer, men holdt igjen i det lengste...

Skrevet

Dette lurer jeg veeeldig på også:) Blir satt igang til mandag, 3u før ul termin pga.mye vondter og problemer..., så jeg klarer ikke mer rett og slett!!

Blitt fortalt litt ulikt,og at det selvsagt avhenger av mange ting!

Hos meg er hodet festa, og ligger langt ned, hvilket jo er en stor fordel.

Dessverre er det hyppigere keisersnitt når man settes igang FØR, enn etter da..

Men, du: ikke grue deg, selv om det var beintøft for deg sist sier du. For alle fødsler er jo ulike!!

LYKKE TIL, hvor langt er du på vei igjen??

Skrevet

Mm...trøster meg også med at alle fødsler er ulike :) Man kommer seg gjennom uansett... er i uke 36 nå. Lykke til mandag, paper!

Skrevet

Ja, det stemmer! Når en blir satt i gang så hopper man på en måte over den oppbygningsfasen på riene som en naturlig startet fødsel har. Det er rett på med veldig intense rier i tillegg til at de kommer med kort mellomrom. Når jeg ble satt i gang sist hadde jeg ca 1 - 1,5 min mellom hver ri. Det startet slik: en time før de ble intense og rett før vannet gikk så kjente jeg sterke murringer og etter vannet hadde gått var det så sterke rier at jeg måtte puste meg gjennom dem.

Fødselen varte i 14 timer og endte med vakuum.

Mulig jeg blir satt i gang nå også, men før tiden pga kraftig bl og vondter.

Det er som er så utrolig viktig under alle fødsler er å fokusere på avspenning og pustingen - dette hjalp meg utrolig mye. Lukket øynene og blokkerte ut alt og alle rundt meg hver gang det kom en ri. Hadde også karaktersystem på hvor kraftige riene var :P

Skrevet

Jeg fikk ingen rier av modningstabletter, men kroppen var ikke klar for fødsel tre uker før termin.

Men ungen måtte ut pga vannet som gikk, og fikk drypp. Det får en si det ble rier av. Og de kom tett som hagl!! Vonde som bare fy, men korte, ca halvminuttet, så noen få sek pause før neste ri.

Jm sa at de igangsatte ofte var verre enn de som starter av seg selv, og det håper jeg er sant. For det der var ille. Kommer aldri til å ønske igangsetting etter den opplevelsen. Forøvrig ga de liten effekt, så det hele endte i hasteKS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...