Gå til innhold

Hva gjør dere da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en valp i hus som jeg gjerne skulle fått avvent biting på..

og fått husren..

Så dere som har hatt / har hund; Hva gjorde dere?

Har prøvd det meste men denne bikkja gjennomskuer det meste også:P He he :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er valpen?

Min valp var helt husren da hun var 4 måneder. Jeg bar henne ut etter hver gang hun hadde spist, drukket, lekt og sovet. Var oppe med henne 2-3 ganger om natta og sakte, men sikkert lærte hun seg at man går på do ute og ikke inne. Det er endel jobb, men gjør man det riktig så får man det til.

Biting er også en klassisk valpe-ting å gjøre. De tror det er lek. Jeg sa konsekvent "nei" når hun bet og sluttet hun ikke så gikk jeg bort fra henne. Hun skjønte, også der, til slutt at biting ikke var bra pga. konsekvensen at hun da ble liggende alene og at jeg ikke ville leke med henne mer.

Å ha hund er trening, trening og atter trening. Man må være konsekvent og bestemt. Gi rikelig med ros når hunden er flink og yeei så artig det er når man får det til!

Skrevet

Hun blir 4 mnd den 21 mai. Jeg er ute med henne etter hver gang, men hun gjør en ting og gjør den andre tingen inne. Hun holder seg innimellom og vi er MYE ute med henne.

Ok, jeg vet når hun gjør fra seg på natta og det er tre timer etter jeg har sovnet. For da vekker hun meg med piping og bjeffing.. For da skal buret "skiftes" på:P He he! Så da får jeg sette på klokke før hun våkner.

Ja, hun er ikke like illê på bitingen men ja. Hun er så søt så det er jo selvsagt vanskelig å være konsekvent hele tiden:p Huff, dumsnill jeg :)

Skal følge det trikset også!

Takk for tips :)

HI

Skrevet

biting skaff biteleker og gnage bein.

si tydelig nei når hunden biter på deg eller annet. biter hunden deg si nei og gå bort fra hunden. biter hunder på møbler eller gjenstander si nei og flytt hunden vekk fra det den biter på. vær konsekvent.

tissing og bæsjing ta med hunden ut hvær gang den har spist eller drukket. og hvis hunden ved anndre tider begynner å tisse eller bæsje inne bær unden ut mens den holder på. jeg vet at det da kommer litt over alt men hunden forstår fort at dette ikke er ønsket inne.

når hunden din må ut om natten gå ut med den. de lærer ganske fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...