Gå til innhold

Andre med trege og distre barn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei som går i 2.klasse, jeg er så lei av tregheten hennes, hun er verdenmester i å somle.

På morgenen når jeg skal ha henne klar til skolen må jeg hele tiden minne henne på at hun må fortsette påkledningen, hun kan stoppe med sokken halvveis på å stirre ut i luften, må minne henne på å huske å spise frokosten, drikke melken, må minne henne på å gå ned trappen, for hun kan plutselig bare stoppe opp i trappen og begynne å stirre ut i luften igjen.

Jeg ber henne gå på do å pusse tennene, men er jeg ikke der å minner henne på at hun må skyndte seg så drømmer hun seg bort mens hun sitter på do, da kan hun finne på å sitte å prate, synge eller bare sitte der i stillhet med et undrende blikk.

Det samme gjelder med tannpussen, da blir hun så opptatt med å lage grimaser i speilet i stedenfor å pusse tennene.

Jeg har en 2 åring også som krever sitt om morgenen så er ikke alltid jeg kan stå over henne.

På skolen er det samme viset, på vinteren hadde de problemer med at når hun endelig fikk på seg klærne så ringte det inn igjen, så da måtte hun kle av seg igjen. Når hun kommer på skolen somler hun sånn i garderoben at hun ofte får forseintkomninger enda hun er en av de første som kommer inn.

Og det eneste hun har å kle av seg nå for tiden er joggesko og en tynn jakke.

Vær så snill å si dette vil bedre seg :)

Hun er også så distre at hvis jeg ikke minner henne på at hun skal ta på skoene kan hun fint finne på å gå ut døren uten sko på bena, hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt i egen drømmeverden?

Jeg har en gutt på 5 som har hjelp av ppt i bhg pga språk.

De merket seg at han plutselig faller i egen verden, og vil komme til bunns i dette.

Håper det bedrer seg for dere.

Skrevet

1-klassingen er også sånn. Jeg må være "med" hele tiden for at han ikke skal glemme seg bort. Om morgenen minner jeg ham på alt han skal gjøre. Det jeg har lært at det fungerer bedre om jeg snakker rolig til ham, ikke bare roper fra kjøkkenet/badet etc.

Men jeg går bort til ham, minner han på å spise frokosten sin, kle på e.l.

Korte beskjeder. Om jeg sier "Drikk melken din og gå å puss tennene" så har han gjerne glemt hva han skulle gjøre etter å ha drukket melken sin. :-P

På skolen går det bra, han er flink og glad i skolen. Læreren sier han fort "faller bort" eller blir ukonsentrert, men at dette er vanlig for barn i den alderen og at de ofte ser en endring når de går over til 2 klasse.

her er løsningen å beregne god til om morgenen sånn at det ikke blir stress. Det er ikke så mye annet vi kan gjøre med det, men jeg håper det endrer seg for hans del fremover. :-)

Skrevet

Vi bruker god tid på morgenen, jeg roper aldri, men kan nok høres litt oppgitt ut enkelte ganger, og nå som jeg er gravid med nr 3 som ventes om 10 uker så kjenner jeg at jeg blir litt fortere sliten.

Hun gjør jo det samme hver eneste morgen så det burde jo gå på autopilot snart?

Heldigvis går ikke dette utover skolearbeidet, eneste er at hun må gjøre litt ekstra lekser hjemme siden hun ikke får gjort like mye som de andre på skolen siden hun drømmer seg bort. her hjemme sitter vi med henne hele tiden.

Hun har ingen problemer med språk. Hun er veldig flink på skolen og ligger over gjennomsnittet både i norsk, lesing og matte.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...