Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Er dobbelt navn på vei inn igjen? Hører det er så mange med to navn rundt omkring i nærmiljøet!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Vi valgte dobbeltnavn av 2 årsaker: 1. jeg synes det var fint med dobbeltnavn siden dette ikke er så vanlig der jeg kommer fra 2. da fikk vi velge et navn hver (den som fikk velge første navn til barn nr 1 fikk velge andre navn til baby nr 2) Vi er veldig godt tilfredse med vår valg. VI har valgt et tradisjonelt/gammeldags navn som første navn og et mer populært nanv som nr 2. Da har barna muligheten til å kalle seg fx Andreas i stedet for Knut
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Veldig greit at barnet etterhvert selv kan velge, om han vil kalles Knut eller Andreas. Men: bruker dere begge navnene på deres to barn, anonym 08:15? For hvis ikke, så vil det vel kanskje bli litt unaturlig å kalle seg for navn nr to om det aldri har blitt brukt? Eks: om sønnen din het Knut Andreas, og dere kaller han for bare Knut, så er det kanskje vanskelig å bytte navn til Andreas? Alle som kjenner han vil vel gjerne kalle ham det han alltid har blitt kalt, selv om han da ønsker å bruke navn nr 2. Jeg synes det er pent med dobbeltnavn. Vurderer dette selv sterkt.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Hva slags dobbeltnavn har du til dine barn, anonym 08.15? Trenger tips til fine dobbeltnavn til gutter! ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Ang. hva vi kaller barna så er vi ikke så konsekvente. Første mann kalles ved begge navn. Mest fordi jeg ikke kunne forestille meg en liten baby som het Hans. Navn nr 2 er tilsvarende kort: Emil (utales slik det rimer på smil). Gutt nr 2 blir bare kalt ved første navn Olav, fordi ellers blir navnet hans for lang. Han er 3 år og vet godt at hans fulle navn er Olav Alexander.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Jeg har selv dobbelnavn (og to etternanv), og var veldig klar på at det vil jeg ikke at mine barn skal ha.. Har alltid syntes det har vært litt slitsomt. Hva andre gjør er opp til dem )
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 aNONYM 15:52: Hvorfor har det vært slitsomt? Har du bare brukt det ene, men har måttet skrevet begge to? Kunne du ha valgt det fineste navnet og kun brukt dette?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Tror nok at dobbeltnavn er på vei inn igjen!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 Fornavnet var to korte navn, som verken er veldig fine sammen, og ganske kjedelige alene også. To fornavn og to etternavn er jo ren og skjær idioti for å være helt ærlig. Det er for folk er late og ikke klarer å ta en avgjørelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå