Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Vi sliter økonomisk, får ikke endene til å møtes... Har utbetalt 35 000. Faste utgifter 25 000 Drivstoff 1500 Husholdning 5000 Det skal jo gå opp og vi skal til og med klare å spare! Skjønner jo at det går mye penger til tull, men jeg føler samtidig at vi strammer inn hver mnd og ikke kjøper mer enn akkurat det vi trenger... Kan dere gi meg tips og råd?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Dere har jo ikke MYE etter at alt det faste er betalt, 5000 i husholdning er heller ikke luksusforbruk akkurat. 3500 har dere igjen hver mnd som skal gå til klær, sko, uforutsette utgifter osv - det er under 1000 kr uka. Hvorfor går det så mye til drivstoff? Har dere 2 biler eller kjører dere utrolig mye? Vi bruker 600 kr pr mnd (diesel). 25000 er dette kun huslån og strøm og bhg? Har dere dyre abonnementer? For meg virker det som dere har for høye utgifter ifht hva dere får inn hver mnd. Har begge 100% stilling og fast jobb?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Hvis dere betaler mest med kort, ta en kontoutskrift fra de siste månedene, før opp beløpene i hver sin kategori (klær, cafe, mat etc.) og se hvor pengene "forsvinner".
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Vi har 20 000 og rutle med etter alt er betalt. Da er alt trakt som du nevner. Da er 3500 veldig lite.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 ?? Skjønte ikke den hvis du er HI - hvordan blir det 20.000 igjen når dere har 35000 utbetalt minus 25000 i faste utg og 5000 i husholdning og 1500 til drivstoff? Hvis du ikke er HI og har 20.000 å rutle med så har dere det sykt bra og burde kunne spare halvparten! Luksusting som ofte sluker mer penger enn det man tror: restaurant, cafe, kino, abonnementer av alle slag, unødvendig shopping.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Det heter rutte med, ikke rutle... Enten har HI et diiiigert huslån, eller så sliter de med gammel gjeld, og det er jo ganske vanlig. Mange må jo bruke hver sin bil til jobb, og da er vel ikke 1500 så mye hvis de bor litt ute på bygda. Men da er jo ofte boligprisene en god del lavere, så enorme boutgifter burde jo ikke være nødvendig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå