Gå til innhold

Ang tempratur på soverom til barn.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har lest at barn bør ha det rundt 16-17 grader om natten, å det bør vel egentlig vi også. Er jo helt forferdelig og sove på ett varmt soverom midt på sommeren. Hva gjør dere for å holde det kaldt? Vi bor i ett gammelt hus så blir fort varmt oppe syns jeg, noen som har erfaringer med type airconditioner(aner ikke hvordan det skrives) evt skaper dette for stor "trekk" eller kan det gå?

 

Tusen takk for råd og hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mange barn kan reagere på airconditioner, så vil helle annbefale deg å kjøpe en vifte som kjølner soverommet..

airconditioner tørker ut luften og det kan gjøre barn syke. både jeg og begge ungene mine blir skikkelig dårlige av dette, og får fort feber og blir forkjøla! men selvfølgelig dette er jo forskjellig fra person til person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har markiser utenfor soveromsvinduene, dette hjelper mye. Ellers bruker vi vifte som står slik at den ikke blåser rett på barnet, men drar kald luft dra nordsiden av huset til sørsiden der soverommene er og solen står på hele dagen. Er det skikkelig varme perioder har vi vifta stående på hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre soverom ligger i en sokkeletasje, på skyggesiden av huset.

 

Så det er jo perfekt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 16-17gr er i kaldeste laget... men vi sleit med at det ble altfor varmt i fjor sommer i 2.etg der soverommene var.. brukte vifte så det var iallfall litt sirkulasjon i lufta.. Junior sov som en stein selv om det var altfor varmt.

 

Hva vi skal finne på med en liten baby når det blir så varmt vet jeg ikke.. :S Har vurdert aircontitioner, men ikke bestemt oss for noe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...