Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Nå har jenta vår på 2,5 år sluttet med bleie på dagen, og det gikk over all forventning, smertefritt og raskt=) Har ikke noe hastverk med å droppe nattbleia egentlig, men er det lurt å prøve å avvenne den også med en gang, eller kan/ bør man vente litt? Og hvordan i all verden går man eventuelt fram for å avvenne nattbleia, det virker jo rimelig vanskelig...?
Fire småtroll Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Jeg har bare ventet til de står opp om morgenen med tørre bleier jeg, det har skjedd en gang mellom 3 og 4 års alderen. Små barn produserer jo like mye urin hele døgnet, men en gang begynner et hormon i kroppen (naturlig modning) å sørge for at det produseres mindre urin om natta. Da er de tørre om morgenen. Ene gutten min hadde noen nattlige uhell frem til han var ca 4,5 år (sluttet med nattbleie da han var ca 3,5 år) men de to andre har ikke hatt uhell på natta i det hele tatt.
tìme'em Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Bruker fortsatt. Er 5 år. Hun sluttet på dagen da hun var 2 år og 5 mnd. Har ingen umiddelbare planer om å avvenne heller. Samtlige leger og helsesøstre jeg har snakket med har sagt at det er unødvendig. Vi forsøker å redusere væskeinntak før leggetid hun sover så tungt og lenge at hun våkner ikke av full blære enda. Er hun ikke tørr i løpet av sitt 5 år får vi ta en ny prat med HS.
tìme'em Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Har foressten lest at gjennomsnittsbarnet slutter med nattbleie 11 mnd etter dagbleien.
It's all about me Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Bare en av mine er bleieavvent enda og han sluttet med nattbleie før dagbleien. He he, litt mot strømmen han, men han var sååå stolt da han klarte den vanskeligste delen først )
camilla^ Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Vi sluttet med bleie på natta den dagen vi sluttet med bleie på dagen. Vi hadde tisselaken i senga, under lakenet som ungene ikke viste om. Og de har ikke hatt mange ulhell, kan vel telle på en hånd hvor mange uhell de har hatt tilsammen. Enganstisselaken som man kan kjøpe på apoteket er veldig greit, enkelt å skifte om det skulle bli ett uhell. I starten gikk de på do når de la seg, og jeg vekket de når jeg skulle legge meg slik at de fikk tissa igjen. Noen uker med dette, så kom vanen med å gå på do selv om de måtte. Begge sluttet med bleie når de var nesten 2,5år. Hun ene sluttet når hun var 2 år, da hun ble storesøster. Hun var for stor til å bruke bleie mente hun, men etter 2-3 mnd ville hun være baby som lille søster igjen for da kunne hun bruke bleie...
lille sprelle Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Det er som du sier ikke noe vits i å slutte med nattbleie før de er klare. Jeg har den tanken om at barn helt fint kan klare dette på dagtid, men når de sover skal de få "fri". Når de nærmer seg skolealder og de ikke selv har sluttet, så må man sette inn tiltak. Regner med at dette går av seg selv om ikke lenge (hun er 3 nå) Jeg er tilhenger av å slutte tidlig med dagbleie.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 13. mai 2011 Takk for svar! Jeg liker tanken på å gi barna "fri" på natta, og ikke presse gjennom noen avvenning der riktig enda, så da venter vi heller til bleiene blir tørrere om morgenen, og satser på at de hormonene som du nevner Kristin, gjør jobben sin
Simply Skrevet 13. mai 2011 #10 Skrevet 13. mai 2011 Jenta mi sluttet med bleie på dagtid for 1,5 mnd siden. Etter 3 uker kuttet vi nattbleia også, men da hadde hun hatt tørre bleier om natta 6 av 7 netter i uka siden hun sluttet med bleie på dagtid. Har bare på tisselaken. Jeg vekker henne heller ikke før jeg legger meg for å følge henne på do, hun våkner selv og går på do, men som oftest så tisser hun ikke om natten. Hun blir 3 år i august. Sønnen min sluttet akkurat 3 år gammel, og brukte nattbleie i 6 mnd. etter at han sluttet på dagtid. Men han har en enorm urinproduksjon, han er fortsatt oppe 2 ganger om natta for å tisse (5 år).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå